De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur opgesteld. Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De Gemeenteraad neemt akte van de financiële verdeelsleutel die de jaarlijkse bijdrage van elke gemeente aan de Zone Midwest vastlegt en die door de zoneraad in zitting van 25 oktober 2022 voor de begroting 2023 werd herbevestigd. De Gemeenteraad gaat akkoord met de exploitatietoelage en de investeringstoelage aan de Zone Midwest voor 2023.
De zoneraad van de Zone Midwest keurde in zitting van dinsdag 25 oktober 2022 de begroting van de hulpverleningszone voor het financieel dienstjaar 2023 goed. De totale exploitatietoelage van alle gemeenten samen voor 2023 bedraagt € 7.615.696,00, de totale investeringstoelage voor 2023 bedraagt € 1.605.000,00 en de totale gemeentelijk gezamenlijke toelage voor 2023 bedraagt € 9.220.696,00.
De exploitatietoelage voor de gemeente Ruiselede wordt vastgesteld op € 116.429,50 en de investeringstoelage voor de gemeente Ruiselede wordt vastgesteld op € 33.223,50.
2022/GBB/0410-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN : exploitatie (werkingssubsidie) Brandweer
2022/GBB/0410-00/6640000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN : investeringssubsidie Brandweer
Artikel 1:
De Gemeenteraad neemt akte van de financiële verdeelsleutel die de jaarlijkse bijdrage van elke gemeente aan de Zone Midwest vastlegt en die door de zoneraad in zitting van 25 oktober 2022 voor de begroting 2023 werd herbevestigd.
Artikel 2:
De Gemeenteraad gaat akkoord met de exploitatietoelage aan de Zone Midwest voor 2023 die in de onderstaande tabel wordt weergegeven:
Gemeente |
Dotatie 2023 (in euro) |
Ardooie |
€ 277 574,50 |
Hooglede |
€ 312 308,50 |
Ingelmunster |
€ 229 935,50 |
Izegem |
€ 805 531,50 |
Lichtervelde |
€ 252 286,00 |
Meulebeke |
€ 282 691,50 |
Moorslede |
€ 303 855,00 |
Pittem |
€ 218 600,00 |
Roeselare |
€ 3 172 963,50 |
Ruiselede |
€ 116 429,50 |
Staden |
€ 311 896,50 |
Tielt |
€ 562 881,50 |
Wingene |
€ 391 055,50 |
Dentergem |
€ 191 257,50 |
Oostrozebeke |
€ 186 429,50 |
Totaal |
€ 7 615 696,00 |
Artikel 3:
De Gemeenteraad gaat akkoord met de investeringstoelage aan de Zone Midwest voor 2023 die in de onderstaande tabel wordt weergegeven:
Gemeente |
Dotatie 2023 (in euro) |
Ardooie |
€ 63 397,50 |
Hooglede |
€ 68 533,50 |
Ingelmunster |
€ 68 533, 50 |
Izegem |
€ 184 093,50 |
Lichtervelde |
€ 52 965,00 |
Meulebeke |
€ 70 780,50 |
Moorslede |
€ 64 842,00 |
Pittem |
€ 49 755,00 |
Roeselare |
€ 549 712,50 |
Ruiselede |
€ 33 223,50 |
Staden |
€ 71 422,50 |
Tielt |
€ 148 462,50 |
Wingene |
€ 90 361,50 |
Dentergem |
€ 45 100,50 |
Oostrozebeke |
€ 43 816,50 |
Totaal |
€ 1 605 000,00 |
Artikel 4:
Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan de voorzitter van de zoneraad van Zone Midwest, Kwadestraat 159 te 8800 Roeselare.
Artikel 5:
In uitvoering van artikel 285 van het Decreet Lokaal Bestuur wordt binnen de 10 dagen na het nemen van dit besluit, deze beslissing ter kennis gebracht van de Provinciegouverneur.
De Gemeenteraad stelt de gemeentelijke dotatie aan de Politiezone Regio Tielt vast voor het jaar 2023.
Elke Gemeenteraad van de zone stemt de toelage die aan de Politiezone wordt overgemaakt. De gemeentelijke dotatie aan de Politiezone Regio Tielt werd vastgesteld op € 401.472,00 voor het jaar 2023.
2022/GBB/0400-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN (werkingssubsidie)
2022/GBB/0400-00/6640000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN (investeringssubsidie)
Artikel 1:
De gemeentelijke dotatie aan de Politiezone Regio Tielt wordt conform de beslissing van het Politiecollege vastgesteld op € 401.472,00 voor het jaar 2023.
Artikel 2:
Een afschrift van dit besluit zal worden opgestuurd naar:
-de Dienst Financiën van het Vlaams Gewest – ABA West-Vlaanderen, Burg 4 te Brugge.
-dhr. Gouverneur, FAC Kamgebouw, Koning Albert I-laan 1/5 bus 6 te Brugge.
-de Lokale Politie – Politiezone Regio Tielt, Grote Hulststraat 6 te Tielt.
De Gemeenteraad keurt de gewijzigde meerjarenbegroting 2023 – 2025 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen Regio Tielt’ goed.
Naar aanleiding van wijzigingen in de personeelsformatie van de Woonwinkel en de verwachte indexsprongen werd door de financieel directeur van stad Tielt een simulatie gemaakt van de impact op de meerjarenbegroting. Hieruit blijkt dat een begrotingswijziging noodzakelijk is.
In de gewijzigde meerjarenbegroting werd rekening gehouden met de indexering van de loonkosten van afgelopen periode; alsook met de komende indexsprongen die, op basis van de op vandaag beschikbare gegevens, verwacht worden in de periode 2023 – 2025.
Het beheerscomité IGS Wonen Regio Tielt heeft in zitting van 25 oktober 2022 de gewijzigde meerjarenbegroting voor de werkingsjaren 2023 tot en met 2025 vastgesteld.
Volgens de overeenkomst betreffende de oprichting van de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt” is de gemeenteraad bevoegd om de begroting van de interlokale vereniging goed te keuren.
GBB/0629-00/6498000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Artikel 1:
De gewijzigde meerjarenbegroting 2023 – 2025 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen Regio Tielt’ wordt goedgekeurd.
Artikel 2:
Afschrift van deze beslissing over te maken aan het beheerscomité en de coördinator van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt.
De Gemeenteraad keurt het gemeentelijk retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein goed voor de periode van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2025.
De gemeente en de burgers worden voortdurend geconfronteerd met de plaatsing van en/of onderhoud aan verschillende nutsvoorzieningen op gemeentelijk grondgebied. Deze nutsvoorzieningen vergen werkzaamheden langs de gemeentelijke wegen en hebben aldus impact op het openbaar domein.
De gemeente keurde op 17 mei 2017 de nieuwe Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen goed die tot doel heeft een snelle en vlotte uitvoering van de werken te bevorderen, teneinde de hinder en duur van de werken tot een minimum te herleiden. Deze code werd opgemaakt door een overlegplatform bestaande uit een delegatie van de nutsbedrijven en een delegatie van de gemeenten. De Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen werd geactualiseerd naar aanleiding van meer aandacht voor minder hinder, meer oog voor het totaal concept en het gebruik van nieuwe e-instrumenten GIPOD, KLIP,...
Op het vlak van onderhoud en herstellingen moeten ook geregeld dringende werken worden uitgevoerd die verband houden met de continuïteit van de dienstverlening en daarnaast zijn er een aantal werken zoals aansluitingswerken, herstellingen en andere kleine onderhoudswerken die constant een impact hebben op het openbaar domein.
Het huidige retributiereglement dat door de gemeenteraad werd goedgekeurd op 19 november 2019 vervalt op 31 december 2022.
Fluvius vraagt om het reglement opnieuw ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.
2023/GBB/0020-00/7361000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN en volgende jaren.
Jaarlijkse retributieheffing: €14.615,92
Artikel 1 - Algemeen
Er wordt aan de eigenaar van elke nutsvoorziening een retributie aangerekend op de gemeentelijke dienstverlening en het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan permanente nutsvoorzieningen op het gemeentelijk openbaar domein, in uitvoering en met toepassing van de Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen.
Permanente nutsvoorzieningen omvatten:
De retributie is niet verschuldigd indien de werken worden uitgevoerd samen met of onmiddellijk voorafgaand aan wegen- of rioleringswerken uitgevoerd door de stad/gemeente of indien het werken zijn die uitgevoerd worden op verzoek van de stad/gemeente.
Deze retributie sluit elke andere heffing, semi-heffing, of waarborgstelling in het kader van werken aan permanente nutsvoorzieningen door de gemeente uit zowel in hoofde van de distributienetbeheerder als van haar werkmaatschappij en ongeacht of voorgenoemden deze werken uitvoeren in eigen naam, dan wel laten uitvoeren door derden in naam en voor rekening van de distributienetbeheerder of de werkmaatschappij.
Onderhavig retributiereglement gaat in vanaf 1 januari 2023 voor een termijn eindigend op 31 december 2025.
Artikel 2 - Retributie naar aanleiding van sleufwerken
De retributie naar aanleiding van sleufwerken is verschuldigd per dag en per meter openliggende sleuflengte voor alle sleufwerken. Zij bedraagt per meter sleuflengte voor werken in rijwegen 10,24 euro, voor werken in voetpaden 7,88 euro en voor werken in aardewegen 4,73 euro.
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.
Indexatie gebeurt aan het begin van een nieuwe cyclus van 3 jaar.
Een begonnen dag geldt voor een volledige dag.
Artikel 3 - Retributie voor dringende werken, aansluitingswerken, herstellingen, kleine onderhoudswerken en ter compensatie van diverse heffingen en belastingen
Voor de hinder veroorzaakt door de dringende werken, aansluitingswerken, herstellingen en kleine onderhoudswerken met een sleufoppervlakte van maximum 3 m², wordt per kalenderjaar een retributie geheven van 1,00 euro per op het grondgebied van de stad/gemeente aanwezig aansluitingspunt.
Ter compensatie van diverse heffingen en belastingen in hoofde van zowel de distributienetbeheerder als zijn werkmaatschappij wordt een retributie voorzien van 0,5 euro per aanwezig aansluitingspunt op het grondgebied van de stad/gemeente.
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.
Deze retributies zijn verschuldigd vóór het einde van ieder jaar. In dit kader doet iedere nutsmaatschappij vóór 15 december van ieder jaar opgave van het aantal aansluitingspunten op het grondgebied van de stad/gemeente.
Artikel 4 – Inning
De retributie dient te worden betaald binnen de 30 kalenderdagen na toezending van de facturen.
Artikel 5 – Definitief karakter
Dit retributiereglement wordt toegezonden aan de toezichthoudende overheid.
Het retributiereglement wordt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur afgekondigd en bekendgemaakt.
De Gemeenteraad delegeert een aantal personeelsbevoegdheden aan het Schepencollege.
De voorbije jaren heeft de Gemeenteraad diverse personeelsbevoegdheden gedelegeerd naar het College: vaststelling van het arbeidsreglement, vaststelling van de rechtspositieregeling en vaststelling van de personeelsformatie en het organogram.
In het Decreet Lokaal Bestuur werden de delegatiemogelijkheden vanuit de Gemeenteraad naar het College namelijk uitgebreid en van deze mogelijkheid maakten heel wat steden en gemeenten gebruik, dit om snel te kunnen inspelen op eventuele wijzigingen in hogere regelgeving. Op die manier wenste de decreetgever voor lokale besturen ook meer ruimte te creëren voor zelforganisatie.
Om deze mogelijkheid van het Decreet Lokaal Bestuur verder te benutten en omdat uit de ervaring blijkt dat dit bijdraagt tot administratieve vereenvoudiging, efficiëntie en snelheid in beslissingsprocedures wordt een delegatiebeslissing aan de Gemeenteraad voorgelegd waarbij bijkomende bevoegdheden door de raad aan het College worden gedelegeerd :
Aan de Gemeenteraad wordt dan ook gevraagd om bijkomende delegatie te verlenen aan het College voor volgende personeelsbevoegdheden:
- Het vaststellen van het begrip ‘dagelijks personeelsbeheer’.
Als hoofd van het gemeente en -OCMW personeel is de algemeen directeur bevoegd voor het dagelijks personeelsbeheer. Deze bevoegdheid sluit ook aan bij de algemene leiding van de diensten waarmee de algemeen directeur belast is. In de memorie van toelichting bij het Decreet Lokaal Bestuur wordt niet verduidelijkt wat hieronder kan begrepen worden. Het Decreet Lokaal Bestuur zelf geeft dus geen specifieke invulling van het begrip "dagelijks personeelsbeheer".
Onder dagelijks personeelsbeheer worden allerlei vormen van individueel personeelsbeheer verstaan, zoals aanvragen voor verlof, individuele toepassingen van de bepalingen omtrent vorming en evaluatie, alsook beslissingen die voortvloeien uit de toepassing van de rechtspositieregeling. De algemeen directeur kan het dagelijks personeelsbeheer verder delegeren aan andere personeelsleden.
- Het aangaan van dadingen met personeelsleden naar aanleiding van een beëindiging van het dienstverband (voor zover het niet gaat over personeelsleden die door de Raad moeten worden aangesteld)
Voor de niet-decretale graden is het College van rechtswege (dus automatisch) bekleed met aanstellings-, ontslag-, sanctie- en tuchtbevoegdheid over het personeel. Het is bijgevolg aangewezen de bevoegdheid voor het aangaan van dadingen met personeelsleden naar aanleiding van een beëindiging van het dienstverband, die de beëindiging van het dienstverband als voorwerp heeft, te delegeren aan het College voor de personeelsleden die door het College worden aangesteld. Het is immers niet logisch om als de aanstellingsbevoegdheid bij het College ligt, de beschreven bevoegdheid tot het sluiten van dadingen bij de raad te laten. Bovendien worden dergelijke dadingen gekenmerkt door vertrouwelijkheid en onderhandeling tot er overeenstemming is.
-Het vaststellen van andere reglementen over personeelsaangelegenheden
Het vaststellen van andere reglementen over personeelsaangelegenheden dan bv. de rechtspositieregeling behoort eveneens tot de delegeerbare bevoegdheden van de raad. Dit gaat over diverse reglementen met betrekking tot personeelsaangelegenheden zoals bv. een reglement voor jobstudenten of hostessen of een reglement voor tijdsregistratie. Ook hier is er vaak een impact van snel wijzigende hogere normen en gaat het vaak ook over louter praktische wijzigingen met, wanneer daarvoor via de raad moet worden gepasseerd, een soms zwaarder doorwegende administratieve procedure dan de door te voeren aanpassing.
Artikel 1:
Volgende personeelsbevoegdheden worden door de Gemeenteraad gedelegeerd aan het College van Burgemeester en Schepenen:
- Het vaststellen van het begrip ‘dagelijks personeelsbeheer’.
- Het aangaan van dadingen met personeelsleden naar aanleiding van een beëindiging van het dienstverband, die de beëindiging van het dienstverband als voorwerp hebben, voor zover het niet gaat over personeelsleden die door de raad moeten worden aangesteld.
-Het vaststellen van andere reglementen over personeelsaangelegenheden
Artikel 2:
Over de uitoefening van deze bevoegdheid zal worden gerapporteerd via de goedgekeurde verslagen van het College van Burgemeester en Schepenen.
Artikel 3:
Dit reglement zal op de webtoepassing van de gemeente worden bekendgemaakt overeenkomstig art. 286 van het DLB. Dit reglement treedt in werking op datum van zijn bekendmaking.
De Gemeenteraad neemt kennis van de visienota voor het regionaal mobiliteitsplan van de vervoerregio Midwest.
Het Decreet Basisbereikbaarheid omschrijft de werking van de 15 vervoerregio’s en legt de taken vast van de Vervoerregioraad. Met de inrichting van Vervoerregio’s, Vervoerregioraden en regionale mobiliteitsplannen creëerde de Vlaamse overheid een kader voor steden en gemeenten waarbinnen ze kunnen samenwerken aan mobiliteitsuitdagingen.
De gemeente is bij Besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2018 ingedeeld in de Vervoerregio Roeselare. De gemeenteraad heeft op 19 februari 2019 haar vertegenwoordiger(s) in de Vervoerregioraad aangeduid.
De naam van de Vervoerregio Roeselare is bij Besluit van de Vlaamse Regering van 4 december 2020 gewijzigd in Vervoerregio Midwest.
Binnen elke vervoerregio wordt een regionaal mobiliteitsplan opgesteld. Dat plan legt de gezamenlijke mobiliteitsvisie van de lokale besturen voor alle vervoersmiddelen op lange termijn vast. Het speelt in op de huidige en toekomstige mobiliteitsuitdagingen van de regio, tekent het openbaar vervoersnetwerk uit, legt de link met het ruimtelijk beleid en stelt maatregelen voor de verbetering van de doorstroming, de verkeersveiligheid en het fietsbeleid voor.
Ook de Vervoerregio Roeselare is bezig met het opstellen van dit mobiliteitsplan waarin de gezamenlijke mobiliteitsvisie van de lokale besturen voor alle vervoersmiddelen op lange termijn wordt vastgelegd. De Vlaamse Overheid stelde daartoe het consortium Deloitte / Traject / Mint / 02 als studiebureau aan. In het kader hiervan werd de Oriëntatienota op 26 mei 2020 aan de Vervoerregioraad voorgelegd en goedgekeurd.
Het inhoudelijke debat vindt plaats in de schoot van de Vervoerregioraad. Deze wordt ondersteund door de ambtelijke werkgroep die de inhoudelijke voorbereiding op zich neemt. Er werd ook meerdere malen bilateraal teruggekoppeld tussen het bestuur en het team MOW dat voor deze studie als plangroep optreedt.
Op vraag van de Minister van mobiliteit en openbare werken ontwikkelde de Vervoerregio in eerste fase al een visie op het regionaal openbaar vervoer. Dit plan (verder “OV-plan”) omvat een visie op het kernnet (KN), het aanvullend net (AN) en het Vervoer op Maat (VoM). Het OV-plan vormde een voorafname op het regionale mobiliteitsplan en maakt dus deel uit van het regionale planningsproces. Het OV-plan werd na voorlegging aan alle betrokken gemeenteraden definitief goedgekeurd door de Vervoerregioraad Midwest op 15 december 2020. Minister Lydia Peeters voorziet thans de start van de gefaseerde uitvoering van dit OV-plan in januari 2023.
Na het afwerken van het OV-plan en de goedkeuring van de oriëntatienota voor het regionaal mobiliteitsplan heeft de Vervoerregioraad thans een visienota voor het regionaal mobiliteitsplan uitgewerkt. Deze nota bevat de strategische lijnen voor een duurzaam mobiliteitsbeleid voor deze regio. De visienota werd voorlopig goedgekeurd door de Vervoerregioraad in zitting van 27 september 2022, met het oog op een publieke consultatie van de stakeholders en de gemeenteraden van de regio.
De visienota zal verder onderwerp uitmaken van een strategische milieu-effectrapportage. Ook de inhoudelijke inbreng van stakeholders en gemeenteraden kan nog aanleiding geven tot bijsturing. De aldus bijgestuurde visienota zal dan de basis vormen voor de opmaak van een actieplan voor de Vervoerregio, waarmee het proces van regionale mobiliteitsplanning zal afgerond worden.
Aan de gemeenteraden wordt in deze fase gevraagd kennis te willen nemen van de voorlopig goedgekeurde visienota en eventuele inhoudelijke opmerkingen te willen bezorgen.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt kennis van de visienota voor het regionaal mobiliteitsplan van de vervoerregio Midwest, zoals voorlopig goedgekeurd door de Vervoerregioraad op 27 september 2022.
De Gemeenteraad stemt in met het afbakeningsplan die de grens aanduidt tussen het openbaar domein en perceel sectie B nr. 753c7.
De eigenaar van de woning Ommegangstraat 25 liet in zijn opdracht een afbakeningsplan opmaken van het perceel sectie B nr. 753c7.
Aangezien er geen rooilijnplan is voor de Ommegangstaat baseerde de aangestelde landmeter-expert zich op de Atlas der Buurtwegen voor het bepalen van de grens met het openbaar domein. Op basis van deze atlas en rekening houdend met de verkeersveiligheid op het kruispunt Ommegangstraat-Buisstraat werd de grens met het openbaar domein vastgelegd volgens de punten 3-4-5-6-7-8-9-10-11-1 van het afbakeningsplan met projectnummer 22329.
Het betreft hier geen aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffen van een gemeenteweg maar een akkoord tot bevestiging van de grens met het openbaar domein zoals weergegeven in het afbakeningsplan.
Enig artikel:
De Gemeenteraad stemt in met het afbakeningsplan in bijlage, opgemaakt door landmeter-expert Jan Vervacke, waarbij de punten 3-4-5-6-7-8-9-10-11-1 de grens aanduiden tussen het openbaar domein en het perceel sectie B nr. 753c7.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agendapunten van de Buitengewone Algemene Vergadering van de WVI op 14 december 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 14 december 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 26 oktober 2022 door WVI uitgenodigd naar de Buitengewone Algemene Vergadering op 14 december 2022 om 18u30 in CC De Beuk, Torhoutstraat 9, 8610 Kortemark.
Volgende agendapunten zullen op deze vergadering besproken worden:
1. Goedkeuring verslag van de Algemene Vergadering dd. 8 juni 2022
2. Begroting 2023
3. Kennisneming ontslag van bestuurder Ingrid Vandepitte (Zonnebeke)
4. Benoeming bestuurder
5. Mededelingen
Artikel 1:
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agendapunten van de Buitengewone Algemene Vergadering van de WVI op 14 december 2022.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene vergadering wordt opgedragen om zijn stemgedrag af te stemmen op deze
beslissing en alsdusdanig de op de agenda plaatste punten van de Buitengewone Algemene vergadering van de WVI op 14 december 2022 goed te keuren.
Artikel 3:
Deze beslissing over te maken aan de WVI, Baron Ruzettelaan 35, 8310 Brugge.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van CIPAL op 15 december 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 15 december 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per mail op 31 oktober 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van CIPAL van 15 december 2022.
Op de algemene vergadering van 15 december 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemers
2. Bespreking en goedkeuring van de begroting voor het boekjaar 2023
3. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.
Artikel 1:
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 15 december 2022 goedgekeurd.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 15 december 2022 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Artikel 3:
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van I.V.I.O. op 19 december 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze vergadering op om de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 18 oktober 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van I.V.I.O. op 19 december 2022.
Op de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Kennisname van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie in 2023
2. Goedkeuring begroting 2023
3. Ontslag bestuurder en benoeming nieuwe bestuurder
4. Varia.
Ter verduidelijking in bijlage:
1. krachtlijnen budget 2023
2. evolutie tonnages -budget
3. budget 2023
4. presentatie budget 2023.
Artikel 1:
De Gemeenteraad verleent zijn goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2022 met volgende agendapunten:
1. Kennisname van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie in 2023
2. Goedkeuring begroting 2023
3. Ontslag bestuurder en benoeming nieuwe bestuurder
4. Varia
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2022 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2022 goedkeuren.
Artikel 3:
Deze beslissing over te maken aan I.V.I.O. Lodewijk de Raetlaan 12, 8870 Izegem.
Namens Gemeenteraad,
Florian Van de Sompel
Algemeen Directeur
Greet De Roo
Burgemeester-Voorzitter