De Gemeenteraad keurt de aankoop van twee percelen grond, gelegen langs de Bruggesteenweg 106 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nrs. 272/L/6 en 273/V, met een totale oppervlakte van 2a 73ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in de Bruggesteenweg/Brandstraat een fietspad aan te leggen in de Bruggesteenweg.
Teneinde de voorschriften en normen voor de aanleg van een fietspad te respecteren dient te worden overgegaan tot grondinname van een perceel weiland, gelegen langs de Bruggesteenweg in woongebied met landelijk karakter.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor innames 5 en 6 er, van de kadastrale percelen Sectie A ex nr. 272/L/6 en 273/V, een deel van 273 m² dient ingenomen te worden voor de aanleg van riolering/fietspad en 386 m² voor de inrichting van een tijdelijke werkzone.
Na onderhandelingen met de Heer Dirk Dewitte, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond onderhands te verkopen.
Op 8 juli 2021 werd door de Geert Desmet voor Oost-West-Vee, gevestigd Bruggesteenweg 106 te 8755 Ruiselede een éénzijdige verkoopbelofte ondertekend voor de verkoop van 273 m² grond uit de kadastrale percelen Sectie A ex nrs. 272/L/6 en 273/V, mits de prijs van éénentachtigduizend negenhonderd euro (€ 81.900,00).
Bij nazicht van de gemeenteraadsbeslissing van 16 december 2021 betreffende de aankoop van 2a 73ca grond, gelegen Bruggesteenweg 106 te Ruiselede, werd een materiële vergissing vastgesteld.
In de verkoopsovereenkomst voor inname 5 en 6, de ontwerpakte ref. 10898-003 en het visum 33 van de financieel directeur wordt de aankoopprijs van € 81.900 euro vermeld.
Deze documenten waren allen toegevoegd als bijlage aan het agendapunt.
In de gemeenteraadsbeslissing van 16 december 2021 werd echter een foutieve aankoopprijs van € 81.500 vermeld.
Om deze materiële vergissing recht te zetten wordt het agendapunt hernomen en de vorige beslissing ingetrokken en vervangen door een nieuwe beslissing waarbij het juiste bedrag wordt vermeld.
Dit kan niet uitgesteld worden.
Een punt dat niet op de agenda voorkomt, mag niet in bespreking worden gebracht, behalve in spoedeisende gevallen. Tot spoedbehandeling kan alleen worden besloten door ten minste twee derde van de aanwezige leden. De namen van die leden en de motivering van de spoedeisendheid worden in de notulen vermeld.
Men gaat over tot de publieke stemming en daaruit blijkt dat met eenparigheid van stemmen beslist wordt om dit agendapunt te behandelen.
JBR 2021/GBB/0200-00/2200000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Het visum van de Financieel directeur van 6 december 2021
Artikel 1:
De beslissing van de gemeenteraad van 16 december 2021 betreffende de Aankoop van 2a 73ca grond, gelegen Bruggesteenweg 106, kadastraal gekend: 1e afdeling - Sectie A ex nrs. 272/L/6 en 273/V, voor de aanleg van fietspad en riolering – in te trekken.
Artikel 2:
De aankoop van twee percelen grond, gelegen langs de Bruggesteenweg nr. 106 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nrs. 272/L/6 en 273/V, met een totale oppervlakte van 2a 73ca, eigendom van Oost-West-Vee, gevestigd Bruggesteenweg 106 te 8755 Ruiselede, goed te keuren met terugwerkende kracht mits de som van € 81.900,00.
Artikel 3:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte van 8 juli 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 4:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 5:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur opgesteld. Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De Gemeenteraad stelt de jaarrekening (deel gemeente) 2021 vast.
Het ontwerp van jaarrekening bevat volgende documenten:
Op voorstel van het College;
Gehoord de leden van de Raad;
Artikel 1:
De jaarrekening (deel gemeente) bestaande uit de beleidsevaluatie, financiële nota en toelichting wordt vastgesteld, zoals bijgevoegd in bijlage.
Artikel 2:
De staat van het financieel evenwicht (J2) wordt vastgesteld:
Budgettair resultaat | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Exploitatiesaldo | 1.342.833 | 1.009.676 | |
a. Ontvangsten | 6.691.922 | 6.673.459 | |
b. Uitgaven | 5.349.089 | 5.663.782 | |
II. Investeringssaldo | -1.480.967 | -1.685.835 | |
a. Ontvangsten | 146.262 | 143.368 | |
b. Uitgaven | 1.627.229 | 1.829.204 | |
III. Saldo exploitatie en investeringen | -138.134 | -676.159 | |
IV. Financieringssaldo | -120.154 | -140.889 | |
a. Ontvangsten | 118.860 | 95.302 | |
b. Uitgaven | 239.014 | 236.191 | |
V. Budgettair resultaat van het boekjaar | -258.288 | -817.047 | |
VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar | 3.138.041 | 3.138.041 | |
VII. Gecumuleerd budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
IX. Beschikbaar budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
Autofinancieringsmarge | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Exploitatiesaldo | 1.342.833 | 1.009.676 | |
II. Netto periodieke aflossingen | 214.818 | 211.995 | |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen | 239.014 | 236.191 | |
b. Periodieke terugvordering leningen | 24.196 | 24.196 | |
III. Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
Gecorrigeerde Autofinancieringsmarge | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
II. Correctie op de periodieke aflossingen | 136.389 | 248.044 | |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen | 239.014 | 236.191 | |
b. Gecorrigeerde aflossingen o.b.v. de financiële schulden | 102.625 | -11.853 | |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Geconsolideerd financieel evenwicht | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Beschikbaar budgettair resultaat | |||
- Gemeente en OCMW | 2.879.753 | 2.320.994 | |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
II. Autofinancieringsmarge | |||
- Gemeente en OCMW | 1.128.015 | 797.682 | |
Totale Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge | |||
- Gemeente en OCMW | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Artikel 3:
Onderhavig besluit zal ter kennis gebracht worden van de toezichthoudende overheid.
De Gemeenteraad stelt de Jaarrekening (deel OCMW) 2021 vast.
Het ontwerp van jaarrekening bevat volgende documenten:
Op voorstel van het College;
Gehoord de leden van de Raad;
Artikel 1:
De jaarrekening (deel OCMW) bestaande uit de beleidsevaluatie, financiële nota en toelichting wordt vastgesteld, zoals bijgevoegd in bijlage.
Artikel 2:
De staat van het financieel evenwicht (J2) wordt vastgesteld:
Budgettair resultaat | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Exploitatiesaldo | 1.342.833 | 1.009.676 | |
a. Ontvangsten | 6.691.922 | 6.673.459 | |
b. Uitgaven | 5.349.089 | 5.663.782 | |
II. Investeringssaldo | -1.480.967 | -1.685.835 | |
a. Ontvangsten | 146.262 | 143.368 | |
b. Uitgaven | 1.627.229 | 1.829.204 | |
III. Saldo exploitatie en investeringen | -138.134 | -676.159 | |
IV. Financieringssaldo | -120.154 | -140.889 | |
a. Ontvangsten | 118.860 | 95.302 | |
b. Uitgaven | 239.014 | 236.191 | |
V. Budgettair resultaat van het boekjaar | -258.288 | -817.047 | |
VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar | 3.138.041 | 3.138.041 | |
VII. Gecumuleerd budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
IX. Beschikbaar budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
Autofinancieringsmarge | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Exploitatiesaldo | 1.342.833 | 1.009.676 | |
II. Netto periodieke aflossingen | 214.818 | 211.995 | |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen | 239.014 | 236.191 | |
b. Periodieke terugvordering leningen | 24.196 | 24.196 | |
III. Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
Gecorrigeerde Autofinancieringsmarge | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
II. Correctie op de periodieke aflossingen | 136.389 | 248.044 | |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen | 239.014 | 236.191 | |
b. Gecorrigeerde aflossingen o.b.v. de financiële schulden | 102.625 | -11.853 | |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Geconsolideerd financieel evenwicht | Jaarrekening | Meerjarenplan | |
I. Beschikbaar budgettair resultaat | |||
- Gemeente en OCMW | 2.879.753 | 2.320.994 | |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat | 2.879.753 | 2.320.994 | |
II. Autofinancieringsmarge | |||
- Gemeente en OCMW | 1.128.015 | 797.682 | |
Totale Autofinancieringsmarge | 1.128.015 | 797.682 | |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge | |||
- Gemeente en OCMW | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 1.264.404 | 1.045.726 | |
Artikel 3:
Onderhavig besluit zal ter kennis gebracht worden van de toezichthoudende overheid.
De Gemeenteraad neemt kennis van de financiële rapportering 2021.
De financieel directeur staat in volle onafhankelijkheid in voor:
1° de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
2° het debiteurenbeheer, in het bijzonder de invordering van de fiscale en niet-fiscale ontvangsten en het verlenen van kwijting;
De financieel directeur kan een dwangbevel uitvaardigen, geviseerd en uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen of door het vast bureau, om onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen in te vorderen. Dat dwangbevel wordt betekend bij gerechtsdeurwaardersexploot. Dat exploot stuit de verjaring.
De financieel directeur rapporteert in volle onafhankelijkheid over de volgende aangelegenheden aan de gemeenteraad, aan de raad voor maatschappelijk welzijn, aan het college van burgemeester en schepenen, en aan het vast bureau:
1° de vervulling van de opdrachten, vermeld in dit artikel;
2° de thesaurietoestand, de liquiditeitsprognose, de beheerscontrole en de evolutie van de budgetten;
3° de financiële risico's.
De financieel directeur stelt tegelijkertijd een afschrift van de rapportering, vermeld in het zesde lid, aan de algemeen directeur ter beschikking.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt kennis van de financiële rapportering 2021.
De Gemeenteraad keurt de aankoop van een handelspand, gelegen Kasteelstraat 5 te Ruiselede, 58 ca groot, kadastraal gekend sectie C nr. 10/V, goed.
Naar aanleiding van de stopzetting van het KBC-kantoor in Ruiselede werd het volledig handelspand, gelegen Kasteelstraat 5 te Ruiselede, te koop gesteld.
Het handelspand bestaat uit 2 kadastrale delen:
- goed 1: sectie C nr. 10/R, 8a 57 ca groot
- goed 2: sectie C nr. 10/V, 58 ca groot.
Een deel van het handelspand, gelegen Kasteelstraat 5 - kadastraal gekend als Sectie C nr. 10/V, omschreven als goed 2, paalt aan het Sociaal Huis en de achterliggende tuin, beiden eigendom van de gemeente Ruiselede.
Gezien de ligging van goed 2, biedt deze verkoop uitzonderlijke mogelijkheden om de gelijkvloerse kantoorruimte van het Sociaal Huis uit te breiden en tevens rechtstreeks toegang te nemen tot de achterliggende tuin.
Door beëdigd landmeter-expert, de heer Pieter Bovyn, werd op 4 februari 2022 een schattingsverslag opgemaakt.
Na onderhandeling met de verkoper werd tot een akkoord gekomen mits de prijs van € 77.000.
De hogere waarde voor het handelspand, omschreven als goed 2, kan gemotiveerd worden door de gelegenheidswaarde, het algemeen nut en de uitzonderlijke ligging tegenover het Sociaal Huis.
Artikel 1:
De aankoop van het handelspand, gelegen Kasteelstraat 5 te Ruiselede, kadastraal gekend sectie C nr. 10/V, omschreven als goed 2, mits de som van zevenenzeventigduizend euro (€ 77.000,00) goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de aankoopakte, in bijlage van dit besluit, goed te keuren.
Artikel 3:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad gaat akkoord met diverse bepalingen voor de opmaak van het Bijzonder Waterverkoopreglement Huisaansluitingen.
De gemeente trad op 1 januari 2006 toe tot de zuiveringsdivisie van TMVW.
Overeenkomstig artikel 2.5.3.1, §2 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, kan het Algemeen Waterverkoopreglement (AWVR) door de exploitanten van een openbaar waterdistributienetwerk worden aangevuld met een Bijzonder Waterverkoopreglement (BWVR), voor zover dat niet strijdig is met het Algemeen Waterverkoopreglement en met de bepalingen van dit decreet en zijn uitvoeringsbesluiten.
TMVW wenst in uitvoering van bovenvermeld artikel een aanvullend Bijzonder Waterverkoopreglement inzake sanering op te stellen voor zijn vennoten. Hierbij wordt voorgesteld om ook een actualisatie van de aansluitkost voor riolen en IBA's in op te nemen.
Navolgende zaken zouden worden opgenomen in het BWVR:
§1 Aansluiting op open gracht grenzend aan perceel
De huisaansluiting op een open gracht grenzend aan een perceel dient uitgevoerd te worden door de burger.
Met betrekking tot de uitstroomconstructie: De afvoerbuis dient afgeschuind te worden en de uitstroomconstructie dient uit 1m² kasseien of gelijkwaardig materiaal te bestaan.
§2 Huisaansluitputjes
2.1 Aantal
Er dienen twee gescheiden huisaansluitputjes (DWA en RWA) voorzien te worden, ongeacht het stelsel op openbaar domein.
2.2 Plaats
De huisaansluitputjes dienen op openbaar domein geplaatst te worden.
2.3 Type DWA
Het DWA huisaansluitputje dient niet uitgerust te zijn met een stankslot.
2.4 Type RWA
Het RWA huisaansluitputje dient niet uitgerust te zijn met een stankslot.
2.5 Materiaal DWA
Het DWA huisaansluitputje dient uit kunststof (PP) te bestaan.
2.6 Materiaal RWA
Het RWA huisaansluitputje dient uit kunststof (PP) te bestaan.
§3 Storing huisaansluiting
Ingeval van storing van de huisaansluiting op openbaar domein dient de burger TMVW te contacteren.
§4 Tarieven
4.1 Algemeen
De realisatie van werken aan de huisaansluiting op vraag van de burger gebeurt in regel aan kostende prijs.
In uitzondering op bovenstaande regel gebeurt de aanrekening aan forfaitair tarief voor :
• de eerste huisaansluiting van eengezinswoningen (met uitzondering van verkavelingen).
• de eerste huisaansluiting van 'andere dan eengezinswoningen' (met uitzondering van verkavelingen).
Het bovenvermelde forfaitair bedrag voor een eerste huisaansluiting bedraagt € 1.300.
Voor meergezinswoningen wordt een bedrag van € 50 per wooneenheid bovenop het forfaitaire bedrag aangerekend.
De plaatsing van een IBA door TMVW gebeurt aan hetzelfde tarief als een eerste huisaansluiting.
De hierboven vermelde forfaitaire bedragen worden jaarlijks geïndexeerd volgens de index vermeld in het “Besluit van de Vlaamse Regering houdende tariefregulering van de integrale drinkwaterfactuur van 5 februari 2016.”
4.2 Tarief ingebruikname huisaansluiting
Geprefinancierde huisaansluitingen (wachtaansluitingen) worden op het ogenblik van indienstneming verhaald op de burger. Het bedrag voor de indienstneming van geprefinancierde huisaansluitingen bedraagt hetzelfde als een eerste huisaansluiting (= € 1.300).
4.3 Tarief buitendienststelling huisaansluiting
Indien de burger bij buitendienststelling nalaat het nodige te doen overeenkomstig artikel 3.1.5 van het BWVR van TMVW doet TMVW zelf het nodige. De kosten die hieraan verbonden zijn worden doorgerekend aan de burger.
§5 Voorbehandelingsinstallatie centraal en collectief geoptimaliseerd gebied
Een septische put in centraal en collectief geoptimaliseerd gebied is verplicht.
Een vetvanger voor horecazaken in centraal en collectief geoptimaliseerd gebied is verplicht.
Artikel 1:
De gemeenteraad gaat akkoord met navolgende bepalingen voor de opmaak van het Bijzonder Waterverkoopreglement Huisaansluitingen:
§1 Aansluiting op open gracht grenzend aan perceel
De huisaansluiting op een open gracht grenzend aan een perceel dient uitgevoerd te worden door de burger.
Met betrekking tot de uitstroomconstructie: De afvoerbuis dient afgeschuind te worden en de uitstroomconstructie dient uit 1m² kasseien of gelijkwaardig materiaal te bestaan.
§2 Huisaansluitputjes
2.1 Aantal
Er dienen twee gescheiden huisaansluitputjes (DWA en RWA) voorzien te worden, ongeacht het stelsel op openbaar domein.
2.2 Plaats
De huisaansluitputjes dienen op openbaar domein geplaatst te worden.
2.3 Type DWA
Het DWA huisaansluitputje dient niet uitgerust te zijn met een stankslot.
2.4 Type RWA
Het RWA huisaansluitputje dient niet uitgerust te zijn met een stankslot.
2.5 Materiaal DWA
Het DWA huisaansluitputje dient uit kunststof (PP) te bestaan.
2.6 Materiaal RWA
Het RWA huisaansluitputje dient uit kunststof (PP) te bestaan.
§3 Storing huisaansluiting
Ingeval van storing van de huisaansluiting op openbaar domein dient de burger TMVW te contacteren.
§4 Tarieven
4.1 Algemeen
De realisatie van werken aan de huisaansluiting op vraag van de burger gebeurt in regel aan kostende prijs.
In uitzondering op bovenstaande regel gebeurt de aanrekening aan forfaitair tarief voor :
• de eerste huisaansluiting van eengezinswoningen (met uitzondering van verkavelingen).
• de eerste huisaansluiting van 'andere dan eengezinswoningen' (met uitzondering van verkavelingen).
Het bovenvermelde forfaitair bedrag voor een eerste huisaansluiting bedraagt € 1.300.
Voor meergezinswoningen wordt een bedrag van € 50 per wooneenheid bovenop het forfaitaire bedrag aangerekend.
De plaatsing van een IBA door TMVW gebeurt aan hetzelfde tarief als een eerste huisaansluiting.
De hierboven vermelde forfaitaire bedragen worden jaarlijks geïndexeerd volgens de index vermeld in het “Besluit van de Vlaamse Regering houdende tariefregulering van de integrale drinkwaterfactuur van 05/02/2016.”
4.2 Tarief ingebruikname huisaansluiting
Geprefinancierde huisaansluitingen (wachtaansluitingen) worden op het ogenblik van indienstneming verhaald op de burger. Het bedrag voor de indienstneming van geprefinancierde huisaansluitingen bedraagt hetzelfde als een eerste huisaansluiting (= € 1.300).
4.3 Tarief buitendienststelling huisaansluiting
Indien de burger bij buitendienststelling nalaat het nodige te doen overeenkomstig artikel 3.1.5 van het BWVR van TMVW doet TMVW zelf het nodige. De kosten die hieraan verbonden zijn worden doorgerekend aan de burger.
§5 Voorbehandelingsinstallatie centraal en collectief geoptimaliseerd gebied
Een septische put in centraal en collectief geoptimaliseerd gebied is verplicht.
Een vetvanger voor horecazaken in centraal en collectief geoptimaliseerd gebied is verplicht.
Artikel 2:
Dit besluit vervangt het gemeenteraadsbesluit dd. 21 november 2013 met goedkeuring tot het verplicht laten uitvoeren van de rioolaansluitingen door onze rioolbeheerder en het bepalen van de forfaitaire aansluitkosten voor riolen en IBA's.
De Gemeenteraad is akkoord met toetreding tot en afname van de aankoopcentrale "duurzame voertuigen" van IGEMO.
Na het verdwijnen van de aankoopcentrale voor duurzame voertuigen van Fluvius nam intercommunale IGEMO het voortouw om een nieuwe aankoopcentrale op te starten in samenwerking met de 10 overige streekintercommunales.
IGEMO heeft een groepsaankoop aangaande “duurzame voertuigen” gevoerd. Deze opdracht heeft als voorwerp “Sluiten van een raamovereenkomst tot aankoop duurzame voertuigen - GUBES2100005”, voor een periode van 48 maanden.
IGEMO treedt voor diverse lokale besturen op als aankoopcentrale in de zin van artikel 2, 6°a) en 7°b) van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten. Een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren, conform artikel 47 § 2 van voornoemde wet.
Op 28 januari 2022 heeft de raad van bestuur van IGEMO de opdracht met betrekking tot de groepsaankoop gegund aan diverse partijen in functie van de percelen. Het volledige gunningsverslag is ter inzage op de website www.gestroomd.be onder juridische info en werd ook in bijlage van dit besluit toegevoegd. De opdracht werd gesloten op 19 april 2022. De gemeente is opgenomen als entiteit die kan afnemen van de raamovereenkomst.
In het meerjarenplan van het gemeentebestuur werd onder actie 4.1.5 het vergroenen van het wagenpark voorzien.
Het voorstel is om in 2022 twee nieuwe e-voertuigen aan te kopen via deze aankoopcentrale ter vervanging van de twee oudste bestelwagens. Eén van de bestelwagens wordt gebruikt voor de rattenbestrijding. Na aankoop zal er een aanvraag worden ingediend bij het Provinciebestuur van West-Vlaanderen voor een financiële tussenkomst van € 5000.
Op elke aankoop via de centrale is een commissie van toepassing voor de organisatie van het kaderbestek en de adviesverlening. De eigen streekintercommunale WVI is onze contactpersoon voor afname. Op basis van de raamovereenkomst werd een offerte opgemaakt voor de aankoop van een Peugeot e-Partner en een Peugeot e-Expert voor een totaal van € 58.374,45 exclusief BTW.
Ook de volgende jaren zou er binnen de voorziene kredieten op de meerjarenplanning stelselmatig worden overgeschakeld naar elektrische dienstwagens via deze aankoopcentrale.
Op budgetcode 2022/4.1.5/0119-00/2430000/GEMEENTE/CBS/4.1.5 is € 90.000 beschikbaar.
Artikel 1:
De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale van IGEMO aangaande de groepsaankoop "duurzame voertuigen".
Artikel 2:
De gemeenteraad gaat akkoord met afname van deze aankoopcentrale binnen de jaarlijks voorziene kredieten op de meerjarenplanning en zolang de opdracht loopt.
De Gemeenteraad keurt het jaarverslag 2021 van de Interlokale Vereniging voor de Academie voor Muziek, Woord en Dans goed.
Sinds juni 2011 staat de praktische werking van de Academie voor Muziek, Woord en Dans-Aalter en vestigingsplaatsen, onder de controle van een Interlokale Vereniging.
De Academie en de Interlokale Vereniging hebben opnieuw een werkingsjaar achter de rug en het jaarverslag 2021 werd opgesteld. Dit jaarverslag werd besproken door de leden van de Interlokale Vereniging. Daarbij kwamen volgende aspecten aan bod:
2022/1.1.2/0820-00/6498000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN - Werkingskosten Academie
De Gemeenteraad keurt het jaarverslag 2021 van de Interlokale Vereniging voor de Academie voor Muziek, Woord en Dans goed.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van TMVW ov op 17 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 17 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 29 april 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van TMVW ov van 17 juni 2022.
Op de algemene vergadering van 17 juni 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2021
4. Verslagen van de commissaris
5. a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Actualisering presentievergoeding
8. Statutaire benoemingen
9. Aanstelling commissaris
Varia
Artikel 1:
Goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de algemene jaarvergadering TMVW ov van 17 juni 2022 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2021
4. Verslagen van de commissaris
5. a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Actualisering presentievergoeding
8. Statutaire benoemingen
9. Aanstelling commissaris
Varia
Artikel 2:
De aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene vergadering van TMVW ov vastgesteld op 17 juni 2022, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de (gemeente)raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene jaarvergadering.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit zal :
· hetzij per post t.a.v. FARYS | TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
· hetzij bij voorkeur per elektronische post, 20220617AVTMVW@farys.be, gestuurd worden.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van CIPAL op 23 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 23 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per mail op 5 mei 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van CIPAL van 23 juni 2022.
Op de algemene vergadering van 23 juni 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
2. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2021
3. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2021, afgesloten op 31 december 2021
4. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2021
5. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2021, afgesloten op 31 december 2021
6. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2021
7. Benoeming commissaris en vaststelling vergoeding
8. Vervanging bestuurder
9. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.
Artikel 1:
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 goedgekeurd.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Artikel 3:
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van de Dienstverlenende Vereniging Midwest op 28 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 28 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per mail op datum van 21 april 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van DVV Midwest van 28 juni 2022.
Op deze algemene vergadering van 28 juni 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
Daarnaast werd er een samenvattend overzicht van de regionale projecten van Midwest bezorgd (zie bijlage). Aan de Raadsleden wordt gevraagd om kennis te nemen van deze rapportage.
Artikel 1:
De gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan de agenda van de Algemene Vergadering van de Dienstverlenende Vereniging Midwest van 28 juni 2022.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering van 28 juni 2022 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de Algemene Vergadering van 28 juni 2022 goedkeuren.
Artikel 3:
De gemeenteraad neemt kennis van het samenvattend overzicht van de regionale projecten van Midwest.
Artikel 4:
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest.
Namens Gemeenteraad,
Florian Van de Sompel
Algemeen Directeur
Greet De Roo
Burgemeester-Voorzitter