De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur opgesteld. Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De Gemeenteraad beslist om toe te treden tot OFP PROLOCUS en duidt Mevr. Greet De Roo aan om te zetelen in de Algemene Vergaderingen.
Het gemeentebestuur wil de pensioenkloof tussen haar statutair personeel en contractueel personeel verkleinen en voorziet in een tweede pensioenpijler voor de totaliteit van haar contractueel personeel.
Op heden was het gemeentebestuur aangesloten bij de groepsverzekering die na bemiddeling van de VVSG, aangeboden werd door Ethias en Belfius Insurance. Deze verzekeraars hebben in juni 2021 de lopende groepsverzekeringsovereenkomst per 1 januari 2022 opgezegd.
Het bestuur heeft voor het voorzien in een tweede pensioenpijler de keuze tussen enerzijds een overheidsopdracht voor een groepsverzekering bij een verzekeraar en anderzijds het aansluiten bij een instelling voor bedrijfsvoorziening (pensioenfonds).
Na onderhandelingen met de VVSG, werd OFP PROVANT omgevormd tot OFP PROLOCUS (een instelling voor bedrijfsvoorziening met ondernemingsnummer 0809 537 155), een pensioenfonds waarbij alle lokale besturen van het Vlaamse Gewest kunnen toetreden.
Door de toetreding bij een instelling voor bedrijfspensioenvoorziening (IBP) is men meer betrokken bij het beheer van zijn pensioenfinanciering. Bij een IBP, in tegenstelling tot een groepsverzekering, vaardigt het bestuur een vertegenwoordiger in de algemene vergadering van OFP Prolocus af en heeft naast controlebevoegdheid ook de mogelijkheid om - indien nodig - punten op de agenda van de algemene vergadering te zetten. In tegenstelling tot een groepsverzekering streeft een IBP geen winsten ten voordele van de organisatie zelf na.
Een IBP heeft ruime beleggingsmogelijkheden, zodat een ruimer rendement mogelijk is dan in een tak 21 verzekering, zonder dat dit enige garantie inhoudt.
Het bestuur kan toetreden tot OFP Prolocus zonder overheidsopdracht vermits aan de voorwaarden van een in house opdracht voldaan zijn. Het bestuur oefent immers ten eerste via de algemene vergadering waar ze lid van wordt, toezicht uit op OFP Prolocus zoals op haar eigen diensten. Ten tweede omvat meer dan 80% van de activiteiten van de OFP PROLOCUS de uitvoering van taken die hem zijn toegewezen door de controlerende overheden, nl. het voorzien in aanvullende pensioenen voor lokale en provinciale besturen. Ten derde is er geen directe participatie van privékapitaal in de OFP PROLOCUS en ten vierde is de OFP PROLOCUS zelf onderworpen aan de wetgeving aan de overheidsopdrachten.
De OFP PROLOCUS zal, in het verlengde van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, zwaar inzetten op het duurzaam karakter van zijn beleggingen.
Het aanbod van OFP PROLOCUS vereist, net zoals de groepsverzekering die tot eind 2021 werd aangehouden bij Ethias en Belfius Insurance, geen werknemersbijdragen en voorziet in een overlijdensdekking en een kapitaalsuitkering.
De mogelijkheid bestaat van een zogeheten "steprate" bijdrage. Het is dus mogelijk om op het gedeelte van het loon dat boven het maximumplafond voor de berekening van het wettelijke pensioen uitkomt, een hogere toezegging te doen om zo het verschil tussen een statutair pensioen en een wettelijk pensioen verder te verkleinen.
Er bestaan drie soorten pensioenplannen: defined benefit of vaste prestaties, cash balance en defined contribution of vaste bijdragen. De vooropgestelde formule is een vastebijdragenplan. In dit plan belooft de werkgever een bepaalde bijdrage (een bijdrage uitgedrukt als een percentage van het aan de RSZ onderworpen brutoloon) te betalen zonder vastgelegd rendement. De behaalde rendementen worden toegekend conform het kaderreglement.
Het bestuur moet de vastgestelde bijdrage minimum betalen. Wanneer het wettelijk minimumrendement niet behaald wordt, zal het bestuur bijkomende bijdragen moeten betalen. In elk geval moet voor de aangeslotenen het wettelijk minimum rendement (momenteel 1.75% voor actieve aangeslotenen, 0% voor passieve aangeslotenen) behaald worden. Actieve aangeslotenen zijn in dienst van het bestuur. Passieve aangeslotenen hebben het bestuur verlaten en hebben hun pensioenreserves laten staan in OFP PROLOCUS.
Het bestuur dient als bijkomende veiligheid de eerste vijf jaar, bovenop de middelen die nodig zijn voor de pensioentoezegging, te voorzien in een extra prefinanciering van 5% om zo de kans op het betalen van bijkomende bijdragen te verkleinen. Deze prefinanciering blijft ter beschikking van het bestuur ter financiering van latere bijdragen.
Het bestuur kan met andere rechtspersonen waarmee ze nauwe banden heeft (AGB's, OCMW) een multi-inrichterspensioenstelsel (MIPS-groep) vormen. Binnen een MIPS-groep is er interne mobiliteit voor het personeel zonder dat dit gevolgen heeft voor de pensioentoezegging van het personeelslid. Binnen een MIPS-groep speelt een onderlinge solidariteit. Het vormen van een MIPS-groep met het OCMW bevordert de mobiliteit van het personeel tussen beide entiteiten.
De kosten voor de werking van OFP PROLOCUS worden voor 2022 forfaitair vastgelegd op 1000 euro per jaar per werkgever en 10 euro per jaar per aangeslotene. Deze bedragen worden jaarlijks geïndexeerd tot en met 2024. Nadien zal een meer stabiel systeem van kostenvergoeding worden uitgebouwd, gebaseerd op de werkelijke kosten enerzijds en het werkelijk aantal aangesloten besturen en medewerkers anderzijds.
OFP PROLOCUS stelt een aantal sleuteldocumenten ter beschikking:
Op basis van het financieringsplan zullen de verschuldigde bijdragen en de kosten voor het functioneren van OFP PROLOCUS ingehouden worden door de RSZ en daarna doorgestort worden aan OFP PROLOCUS.
Er zal een vertegenwoordiger moeten aangeduid worden om het bestuur te vertegenwoordigen in de algemene vergadering van OFP PROLOCUS.
Gelet op het belang en de administratieve eenvormige verwerking van het dossier wordt voorgesteld om de beslissing tot delegatie dd.17 september 2020 aan het College voor deze beslissing in te trekken.
Gaat over tot de geheime stemming welke volgende uitslag geeft:
Vertegenwoordiger Algemene Vergaderingen
- Mevr. Greet De Roo bekomt 15 ja-stemmen
2022 | GBB | 0119-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
2022 | GBB | 0130-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
2022 | GBB | 0600-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
2022 | GBB | 0739-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
2022 | GBB | 0749-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
2022 | GBB | 0759-00 | 6203000 | GEMEENTE | CBS | IP-GEEN |
Artikel 1:
De Gemeenteraad heeft kennis genomen en stemt in met:
Artikel 2:
De Gemeenteraad beslist om met ingang van 1 januari 2022 toe te treden tot OFP PROLOCUS (Afzonderlijk vermogen VVSG), en om onverwijld een verzoek tot aanvaarding als lid van de Algemene Vergadering te richten tot OFP PROLOCUS.
Artikel 3:
Er wordt ingestemd met het feit dat de door het financieringsplan verschuldigde bijdragen en de kosten voor het functioneren van OFP PROLOCUS zullen worden geïnd door de RSZ in naam en voor rekening van OFP PROLOCUS.
Artikel 4:
De pensioentoezegging bedraagt 4% van het pensioengevend loon.
Artikel 5:
Het bestuur vormt samen met het OCMW Ruiselede een MIPS-groep.
Artikel 6:
Mevrouw Greet De Roo, Burgemeester, wonende Tieltstraat 8 te 8755 Ruiselede (burgemeester@ruiselede.be) wordt afgevaardigd als vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering van OFP Prolocus.
Artikel 7:
De voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om de noodzakelijke vervolgstappen te nemen voor de uitvoering van voormelde beslissingen.
Artikel 8:
De beslissing van de Gemeenteraad van 17 september 2020 tot delegatie van beslissingen over de tweede pensioenpijler aan het College wordt enkel en alleen voor huidige beslissing ingetrokken.
De Gemeenteraad verleent gunstig advies nopens de rekeningen – dienstjaar 2021 – van de kerkfabrieken OLV-Tenhemelopneming, St.-Carolus en H. Kruisverheffing.
Het Centraal Kerkbestuur maakte navolgende jaarrekeningen 2021 van de kerkfabrieken OLV-Tenhemelopneming, St.-Carolus en H. Kruisverheffing ter advies over:
Enig artikel:
De Gemeenteraad verleent gunstig advies nopens navolgende rekeningen – dienstjaar 2021 – van de kerkfabrieken:
De Gemeenteraad keurt het reglement beoordelingsprocedure voor opportuniteitsadvies bij aanvraag vergunning kinderopvang goed.
Het Gemeentebestuur krijgt een uitgebreide rol in het kader van de vergunningsaanvraag van een organisator van kinderopvang.
Een organisator moet vanaf 1 januari 2022 een opportuniteitsadvies aanvragen bij het gemeentebestuur voor:
De verplichting geldt dus niet voor een uitbreiding tot 8 plaatsen.
De regelgeving voorzag vroeger al dat een organisator een advies moest vragen aan het lokaal bestuur over de vergunningsaanvraag voor een kinderopvanglocatie. De adviesrol wordt nu versterkt. Het gemeentebestuur zal een advies geven over de opportuniteit van de opvang. Dit advies zal bij een vergunningsaanvraag (Opgroeien) toegevoegd moeten worden. Het advies van het lokaal bestuur is ondersteunend, niet bindend.
Het lokaal bestuur moet een procedure vastleggen voor het opstellen van het advies. Bij het opstellen van het advies moet rekening gehouden worden met vooraf bepaalde criteria die transparant, objectief en relevant zijn om de opportuniteit te beoordelen.
Voor het bepalen van de criteria werd het advies van de leden van het lokaal overleg ingewonnen in zitting van 22 maart 2022. Het lokaal bestuur geeft een advies op basis van volgende criteria:
* betrokkenheid van de organisator bij het lokaal bestuur
* organisator zet in op toegankelijke kinderopvang
* organisator is een vaste waarde in het opvanglandschap
* organisator biedt pedagogische kwaliteit aan
Deze criteria werden meer gespecifieerd.
Er werd ook een procedure opgemaakt waarin staat hoe de aanvraag moet worden ingediend, wie beslist, binnen welke termijn en het recht om gehoord te worden.
De Gemeenteraad keurt onderstaand reglement inzake de beoordelingsprocedure voor opportuniteitsadvies bij de aanvraag vergunning kinderopvang goed.
Artikel 1: Definitie opportuniteitsadvies
Een organisator kinderopvang moet vanaf 1 januari 2022 verplicht een opportuniteitsadvies aanvragen bij het gemeentebestuur voor:
De verplichting geldt dus niet voor een uitbreiding tot 8 plaatsen.
Het opportuniteitsadvies geeft advies over de opportuniteit van de opvang en moet een organisator ertoe aanzetten om na te denken en voldoende informatie in te winnen bij de aanvraag van een vergunning.
De organisator moet dit advies bij een vergunningsaanvraag bij Opgroeien toevoegen en aangeven hoe hij met de opmerkingen van het advies van het lokaal bestuur zal omgaan. Het advies van het lokaal bestuur is ondersteunend, niet bindend.
Artikel 2: Indienen van de aanvraag
Een organisator kinderopvang die een aanvraag indient bij het Agentschap Opgroeien is verplicht deze aanvraag ook bekend te maken bij het lokaal bestuur.
Deze aanvraag kan ingediend worden per post aan het college van burgemeester en schepenen Markt 1, 8755 Ruiselede of per e-mail huisvanhetkind@ruiselede.be
Artikel 3: Voorwaarden voor het opportuniteitsadvies
Om een opportuniteitsadvies aan te vragen moeten volgende voorwaarden in orde zijn:
- Stedenbouwkundig advies van de cluster Omgeving is gekend
- Adres opvanglocatie is gekend
- Potentiële startdatum van de opvanglocatie is gekend
Artikel 4: Ontvangstbewijs
Bij ontvangst van het dossier krijgt de aanvrager een ontvangstbevestiging via e-mail binnen de
10 werkdagen na de aanvraag.
Organisatoren die hun aanvraagdossier mondeling willen toelichten, kunnen dit aangeven bij het indienen van het dossier bij het lokaal bestuur.
Artikel 5: Criteria voor positief advies
De aanvraag wordt beoordeeld op basis van onderstaande criteria:
Betrokkenheid van de organisator bij het lokaal bestuur |
4 punten |
De organisator is aanwezig op vergaderingen van het LOK. |
1 punt |
De organisator helpt mee de website van het lokaal loket kinderopvang up to date te houden (of later de aanvrager is opgenomen binnen de samenwerking met opvang Vlaanderen). |
1 punt
|
De organisator maakt gebruik van de gemeentelijke speelgoedkoffers. |
1 punt |
De organisator werkt samen met de basisschool in het kader van de warme transitie tussen opvang en kleuterschool. |
1 punt |
De organisator zet in op toegankelijke kinderopvang |
4 punten |
De organisator heeft flexibele opvanguren, een opvangplan op maat van de ouders of ruime openingsuren. |
1 punt |
De organisator kan aantonen dat ze openstaat voor kinderen met specifieke zorgbehoeften of kansarme kinderen. |
1 punt |
De organisator streeft ernaar om IKT-plaatsen (kinderopvang met inkomenstarief) te creëren op de locatie. |
1 punt |
De organisator kan de nood aan uitbreiding / opstart / verhuis aantonen. |
1 punt |
De organisator is een vaste waarde binnen het opvanglandschap |
2 punten |
De organisator baat reeds een locatie uit op het grondgebied van de gemeente of de organisator baat een locatie uit in de eerstelijnszone waar de gemeente toe behoort. |
1 punt |
De organisator is in de gemeente reeds minstens 5 jaar actief. |
1 punt |
De organisator biedt pedagogische kwaliteit aan. |
2 punten |
De organisator neemt deel aan vormingsmomenten. |
1 punt |
De organisator werkt samen met een interne of externe persoon in functie van trajectmatige pedagogische ondersteuning. |
1 punt |
Artikel 6: Beslissing door het college voor burgemeester en schepenen
Het college van burgemeester en schepenen formuleert het opportuniteitsadvies op basis van de vooropgestelde criteria.
Mogelijke adviezen zijn:
- Positief opportuniteitsadvies
- Positief opportuniteitsadvies, mits opmerkingen op basis van de opgestelde criteria
- Negatief opportuniteitsadvies met motivering
Organisatoren die een aanvraagdossier ingediend hebben worden via e-mail op de hoogte gebracht van het advies van het lokaal bestuur volgens de timing, zijnde binnen de 30 dagen, die het Agentschap Opgroeien oplegt.
Een overleg voor bijkomende info kan op aanvraag: organisatoren hebben het recht om op hun verzoek gehoord te worden over het advies dat door het lokaal bestuur aan hun dossier werd toegekend. Zij kunnen hiervoor contact opnemen met het Huis van het Kind.
Artikel 7: Kennisgeving van het uitgebrachte advies aan het LOK
Het uitgebrachte advies wordt geagendeerd ter kennisgeving op de zitting van het Lokaal Overleg Kinderopvang (LOK).
De Gemeenteraad keurt de rekening van het werkingsjaar 2021 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen regio Tielt’ – periode januari 2021 t.e.m. december 2021 – goed.
Het beheerscomité IGS Wonen Regio Tielt heeft, in zitting van 8 maart 2022, de rekening van het werkingsjaar 2021 vastgesteld met de vraag om de rekening eveneens ter goedkeuring voor te leggen aan de raden van de deelnemende gemeenten.
Conform de overeenkomst betreffende de oprichting van de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt” is de gemeenteraad bevoegd om de rekening van de interlokale vereniging goed te keuren.
Ter verduidelijking worden volgende stukken in bijlage toegevoegd:
- Jaarrekening 2021
- Jaarverslag 2021
- de bijlagen bij het jaarverslag 2021 (bijlage 1 tem 7)
- uittreksel verslag beheerscomité dd. 8 maart 2022.
2021/GBB/0629-00/6498000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Artikel 1:
De rekening van het werkingsjaar 2021 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen regio Tielt’ – periode januari 2021 t.e.m. december 2021 – met vastgestelde uitgaven ten bedrage van € 376.821 en vastgestelde inkomsten ten bedrage van € 376.821 wordt goedgekeurd.
Artikel 2:
Afschrift van deze beslissing over te maken aan het beheerscomité en de coördinator van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt.
De Gemeenteraad keurt de aankoop van een perceel grond, gelegen langs de Bruggesteenweg 105 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nr. 1/D2, met een totale oppervlakte van 15ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in de Bruggesteenweg/Brandstraat een fietspad aan te leggen in de Bruggesteenweg.
Teneinde de voorschriften en normen voor de aanleg van een fietspad te respecteren dient te worden overgegaan tot grondinname van een perceel grond in woongebied met landelijk karakter, gelegen Bruggesteenweg 105 te Ruiselede.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 2, van het kadastraal perceel Sectie G nr. 1/D2, een deel grond van 15 m² dient ingenomen te worden voor de aanleg van riolering/fietspad.
Het in te nemen perceel van 15ca is heden ingericht als rijweg/voetpad en zal opnieuw heraangelegd worden als rijweg/voetpad.
Na onderhandelingen met de Heer Dirk Dewitte, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond onderhands te verkopen.
Op 15 september 2021 werd door de heer Wim Desmet voor De Radio NV, gevestigd Bruggesteenweg 106 te 8755 Ruiselede een éénzijdige verkoopbelofte ondertekend voor de verkoop van 15 m² grond uit het kadastraal perceel Sectie G ex nr. 1/D2, mits de prijs van driehonderdvijfenzeventig euro (€ 375,00).
JBR 2022/GBB/0200-00/2200000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Het visum van de Financieel directeur van 24 maart 2022
Artikel 1:
De aankoop van een perceel grond, gelegen Bruggesteenweg nr. 105 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 1/D2, met een totale oppervlakte van 15ca, eigendom van De Radio NV, gevestigd Bruggesteenweg 106 te 8755 Ruiselede, goed te keuren mits de som van € 375,00.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte van 15 september 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de aankoop van een perceel grond, gelegen langs de Bruggesteenweg zn. te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nr. 274/E/3, met een totale oppervlakte van 2a 26ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in de Bruggesteenweg/Brandstraat een fietspad aan te leggen in de Bruggesteenweg.
Teneinde de voorschriften en normen voor de aanleg van een fietspad te respecteren dient te worden overgegaan tot grondinname van een perceel grond in agrarisch gebied met landschappelijk waardevol karakter, gelegen Bruggesteenweg zn. te Ruiselede.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 7, van het kadastraal perceel Sectie A nr. 274/E/3, een deel grond van 226 m² dient ingenomen te worden voor de aanleg van riolering/fietspad.
Na onderhandelingen met de Heer Dirk Dewitte, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond onderhands te verkopen.
Op 21 oktober 2021 werden door de heer Hedwig Dewinter, Krommekeerstraat 1, 8755 Ruiselede; de heer Chris Dewinter, Krommekeerstraat 3, 8755 Ruiselede; mevrouw Joke Dewinter, Wantestraat 28, 8755 Ruiselede en mevrouw Sofie Dewinter, Ruiseledesteenweg 173, 8750 Wingene een éénzijdige verkoopbelofte ondertekend voor de verkoop van 226 m² grond uit het kadastraal perceel Sectie A nr. 274/E/3, mits de prijs van tweeduizend vierhonderdvijftig euro (€ 2.450,00).
JBR 2022/GBB/0200-00/2200000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Het visum van de Financieel directeur van 28 maart 2022
Artikel 1:
De aankoop van een perceel grond, gelegen Bruggesteenweg zn. te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A nr 274/E/3, met een totale oppervlakte van
2a 26ca, eigendom van de heer Hedwig Dewinter, Krommekeerstraat 1, 8755 Ruiselede; de heer Chris Dewinter, Krommekeerstraat 3, 8755 Ruiselede; mevrouw Joke
Dewinter, Wantestraat 28, 8755 Ruiselede en mevrouw Sofie Dewinter, Ruiseledesteenweg 173, 8750 Wingene , goed te keuren mits de som van € 2.450,00.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte van 21 oktober 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 28 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 781/V/2, met een oppervlakte van 31ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in Doomkerke de dorpskern te herinrichten.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 13 er, van het kadastraal perceel Sectie G nr. 781/V/2, een deel van 19 m² dient ingenomen te worden voor de inrichting van het openbaar domein.
Het in te nemen perceel van 19ca is heden ingericht als voetpad en zal opnieuw heraangelegd worden als voetpad.
Doordat het perceel reeds meer dan 30 jaar in gebruik genomen is als voetpad en onderhouden wordt door de gemeente, wordt aangenomen dat het perceel een openbaar karakter verkregen heeft.
Na onderhandelingen met de Heer Kristof Denolf, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond kosteloos over te dragen aan de gemeente.
Tijdens de onderhandelingen stelde de eigenaar voor om bijkomend een aansluitend perceel grond/voortuinstrook kosteloos over te dragen aan de gemeente, teneinde een uniform geheel te creëren bij de heraanleg van de Brandstraat.
Uit het bijkomend grondopmetingsplan, op 17 maart 2022 opgemaakt door Plantec, blijkt dat het bijkomend deel kosteloos over te dragen grond, uit het kadastraal perceel Sectie G nr. 781/V/2, een oppervlakte heeft van 12ca.
Op 23 december 2021 werden door de heer Jarmik Segers en mevrouw Santina Roegies, wonende Brandstraat 28 te 8755 Ruiselede, een éénzijdige verkoopbelofte om niet ondertekend voor de kosteloze overdracht van 31 m² grond uit het kadastraal perceel Sectie G nr. 781/V/2.
Artikel 1:
De kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 28 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 781/V/2, met een totale oppervlakte van 31 ca, eigendom van de heer Jarmik Segers en mevrouw Santina Roegies, wonende Brandstraat 28 te 8755 Ruiselede, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte om niet van 23 december 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 20 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 775/Y, met een oppervlakte van 32ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in Doomkerke de dorpskern te herinrichten.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 18 er, van het kadastraal perceel Sectie G nr. 775/Y, een deel van 32 m² dient ingenomen te worden voor de inrichting van het openbaar domein.
Het in te nemen perceel van 32ca is heden ingericht als voetpad en zal opnieuw heraangelegd worden als voetpad.
Doordat het perceel reeds meer dan 30 jaar in gebruik genomen is als voetpad en onderhouden wordt door de gemeente, wordt aangenomen dat het perceel een openbaar karakter verkregen heeft.
Na onderhandelingen met de Heer Kristof Denolf, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond kosteloos over te dragen aan de gemeente.
Op 1 december 2021 werd door mevrouw Martine Loosveldt, wonende Infanteriestraat 12 te 8800 Roeselare, een éénzijdige verkoopbelofte om niet ondertekend voor de kosteloze overdracht van 32 m² grond uit het kadastraal perceel Sectie G nr. 775/Y.
Artikel 1:
De kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 20 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 775/Y, met een oppervlakte van 32ca, eigendom van mevr. Martine Loosveldt, wonende Infanteriestraat 12 te 8800 Roeselare, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte om niet van 1 december 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 18 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 775/Z - met een oppervlakte van 30ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in Doomkerke de dorpskern te herinrichten.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 19 er, van het kadastraal perceel Sectie G nr. 775/Z, een deel van 30 m² dient ingenomen te worden voor de inrichting van het openbaar domein.
Het in te nemen perceel van 30ca is heden ingericht als voetpad en zal opnieuw heraangelegd worden als voetpad.
Doordat het perceel reeds meer dan 30 jaar in gebruik genomen is als voetpad en onderhouden wordt door de gemeente, wordt aangenomen dat het perceel een openbaar karakter verkregen heeft.
Na onderhandelingen met de Heer Kristof Denolf, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond kosteloos over te dragen aan de gemeente.
Op 10 januari 2022 werden door Caroline Lanckriet en Marc Van Nieuwenburgh, wonende Toekomstlaan 7 te 8755 Ruiselede en Magda Van Hauwaert, wonende Rollebaanstraat 10A te 8730 Beernem, een éénzijdige verkoopbelofte om niet ondertekend voor de kosteloze overdracht van 30 m² grond uit het kadastraal perceel Sectie G nr. 775/Z.
Artikel 1:
De kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 18 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 775/Z, met een oppervlakte van 30ca, eigendom van Caroline Lanckriet en Marc Van Nieuwenburgh wonende Toekomstlaan 7 te 8755 Ruiselede en Magda Van Hauwaert, wonende Rollebaanstraat 10A te 8730 Beernem, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte om niet van 10 januari 2022 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 22 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 781/H/2 - met een oppervlakte van 93ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in Doomkerke de dorpskern te herinrichten.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 17 er, van het kadastraal perceel Sectie G nr. 781/H/2, een deel van 93m² dient ingenomen te worden voor de inrichting van het openbaar domein.
Het in te nemen perceel van 93ca is heden ingericht als voetpad en zal opnieuw heraangelegd worden als voetpad.
Doordat het perceel reeds meer dan 30 jaar in gebruik genomen is als voetpad en onderhouden wordt door de gemeente, wordt aangenomen dat het perceel een openbaar karakter verkregen heeft.
Na onderhandelingen met de Heer Kristof Denolf, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om de grond kosteloos over te dragen aan de gemeente.
Op 15 maart 2022 werd door Jan Spiesschaert GCV, gevestigd Bruggesteenweg 20 te 8755 Ruiselede, een éénzijdige verkoopbelofte om niet ondertekend voor de kosteloze overdracht van 93m² grond uit het kadastraal perceel Sectie G nr. 781/H/2.
Artikel 1:
De kosteloze overdracht van een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 22 te Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 781/H/2, met een oppervlakte van 93ca, eigendom van Jan Spiesschaert GCV gevestigd Bruggesteenweg 20 te 8755 Ruiselede, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de verkoopbelofte om niet van 15 maart 2022 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Artikel 4:
De Hogere Overheid te verzoeken om deze verwerving van openbaar nut te verklaren.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze erfdienstbaarheid op een perceel grond, gelegen Brandstraat nr. 121 te 8755 Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 29/P2 en 29/S, met een totale oppervlakte van 7a 40ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in de Brandstraat/Bruggesteenweg tevens gescheiden riolering aan te leggen in een zijweg van Brandstraat.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor innames 20 en 21 er, van de kadastrale perceel Sectie A ex nr. 29/P/2 en nr. 29/S, respectievelijke een deel van 18 m² en 722 m² ondergronds dient ingenomen te worden voor de aanleg van gescheiden riolering.
De ondergronds in te nemen percelen met een totale oppervlakte van 7a 40ca zijn heden ingericht als rijweg en zullen na de werken opnieuw ingericht worden als rijweg.
Na onderhandelingen met de Heer Kristof Denolf, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om ten voordele van de gemeente Ruiselede een kosteloze erfdienstbaarbeid te vestigen op een deel van het kadastraal perceel Sectie G nr. 29/P2 en het volledig kadastraal perceel Sectie G nr. 29/S.
Op 9 september 2021 werden door de Heer Marc Boone en mevrouw Ria Van Loocke, wonende Brandstraat 119 te 8755 Ruiselede, een éénzijdige belofte tot het kosteloos vestigen van een erfdienstbaarheid - met toelating tot inbezitneming van 7a 40ca grond uit de kadastrale percelen Sectie G nrs. 29/P2 en 29/S, ondertekend.
Artikel 1:
De kosteloze vestiging van een erfdienstbaarheid op twee percelen grond, gelegen Brandstraat nr. 121 - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie G ex nr. 29/P2 en 29/S, met een oppervlakte van 18ca en 7a 22ca, eigendom van de heer Marc Boone en mevrouw Ria Van Loocke, wonende Brandstraat 119 te 8755 Ruiselede en mevrouw Fien Boone, wonende Ferdinand Lousbergskaai 27/0101 te 9000 Gent, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de belofte tot vestiging van een erfdienstbaarheid - met toelating tot inbezitneming van 9 september 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
De Gemeenteraad keurt de kosteloze erfdienstbaarheid op een perceel grond, gelegen Planterijstraat nr. 12 te 8755 Ruiselede - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nr. 330/D/3, met een oppervlakte van 37ca, goed.
De gemeente heeft de intentie om tijdens de uitvoering van riolerings-en wegeniswerken in de Brandstraat/Bruggesteenweg tevens gescheiden riolering aan te leggen in de Planterijstraat.
Uit het goedgekeurd grondinnemingsplan, op 28 juni 2019 opgemaakt door ontwerpbureau Plantec NV uit Oostende, blijkt dat voor inname 23 er, van het kadastraal perceel Sectie A ex nr. 280/D/3, een deel van 37m² ondergronds dient ingenomen te worden voor de aanleg van gescheiden riolering.
Het ondergronds in te nemen perceel van 37ca is heden ingericht als private uitweg voor de woning Planterijstraat nr. 12 en zal na de werken opnieuw ingericht worden als private uitweg.
Na onderhandelingen met de Heer Dirk Dewitte, onderhandelaar van de WVI, is de eigenaar bereid om ten voordele van de gemeente Ruiselede een kosteloze erfdienstbaarbeid te vestigen op een deel van het kadastraal perceel Sectie A nr. 280/D/3.
Op 4 november 2021 werd meester Luc Coucke, bewindvoerder over de goederen van mevrouw Marie Buydaert, door het Vredegerecht van Brugge gemachtigd om over te gaan tot de ondertekening van de éénzijdige belofte tot vestigen van een erfdienstbaarheid met toelating tot inbezitneming.
Op 5 november 2021 werd de éénzijdige belofte tot het vestigen van een erfdienstbaarheid met toelating tot inbezitneming digitaal ondertekend door bewindvoerder meester Luc Coucke.
Artikel 1:
De kosteloze vestiging van een erfdienstbaarheid op een perceel grond, gelegen Planterijstraat nr. 12 - kadastraal gekend: 1e afdeling Sectie A ex nr. 280/D/3, met een oppervlakte van 37ca, eigendom van mevrouw Marie Buydaert, wonende Kasteeldreef 9/9, 8730 Beernem en Reginald Vereycken, wonende 34 Guest Street, Leigh WN 7 2 RS, Groot-Brittannië, goed te keuren.
Artikel 2:
Alle bepalingen van de belofte tot vestiging van een erfdienstbaarheid - met toelating tot inbezitneming van 5 november 2021 worden ongewijzigd goedgekeurd.
Artikel 3:
De commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties wordt gemachtigd om de authentieke akte namens de gemeente te ondertekenen.
Mevrouw Greet De Roo wordt na geheime stemming aangeduid om de Gemeenteraad te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van Poolstok Cv. De heer William Coppens wordt na geheime stemming aangeduid als plaatsvervanger.
De gemeente is in de gemeenteraadszitting van 17 februari 2022 toegetreden tot Poolstok cv, met 10 aandelen, voor ondersteuning inzake het P&O-beleid.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om naar aanleiding van deze toetreding een effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger in de algemene vergaderingen aan te stellen.
Gaat over tot de geheime stemming welke volgende uitslag geeft:
Vertegenwoordiger Algemene Vergaderingen
- Mevr. Greet De Roo bekomt 14 ja-stemmen
- Er is 1 ongeldige stem
Plaatsvervanger Algemene Vergaderingen
- Dhr. William Coppens bekomt 14 ja-stemmen
- Er is 1 ongeldige stem
Artikel 1:
Mevrouw Greet De Roo, Burgemeester, wonende Tieltstraat 8 te 8755 Ruiselede (burgemeester@ruiselede.be) aan te duiden als effectief vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van Poolstok cv voor de rest van de legislatuur.
Artikel 2:
De heer William Coppens, Gemeenteraadslid, wonende Poekestraat 39 te 8755 Ruiselede (william.coppens@ruiselede.be) aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van Poolstok cv voor de rest van de legislatuur.
Artikel 3:
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissing en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Poolstok cv.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van I.V.I.O. op 16 mei 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 16 mei 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 22 maart 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van I.V.I.O. op 16 mei 2022.
Op de algemene vergadering van 16 mei 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. goedkeuring verslag van de Raad van Bestuur over het dienstjaar 2021
2. kennisname verslag van de heer Commissarisrevisor
3. goedkeuring jaarrekening per 31 december 2021
4. kwijting verlenen aan de bestuurders en commissaris revisor voor het boekjaar 2021
5. ontslag en benoeming nieuwe bestuurders
6. bekrachtiging houders van volmachten
7. varia
Ter verduidelijking in bijlage:
1. verslag van de Raad van Bestuur over het dienstjaar 2021
2. kostenverdeling/bedrijfstak en bijdragen door deelnemers-gemeenten
3. de balans en resultatenrekening per 31 december 2021
Artikel 1:
De gemeenteraad verleent zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van 16 mei 2022 met volgende agendapunten:
1. goedkeuring verslag van de Raad van Bestuur over het dienstjaar 2021
2. kennisname verslag van de heer Commissarisrevisor
3. goedkeuring jaarrekening per 31 december 2021
4. kwijting verlenen aan de bestuurders en commissaris revisor voor het boekjaar 2021
5. ontslag en benoeming nieuwe bestuurders
6. bekrachtiging houders van volmachten
7. varia
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van 16 mei 2022 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de algemene vergadering van 16 mei 2022 goedkeuren.
Artikel 3:
Deze beslissing over te maken aan I.V.I.O. Lodewijk de Raetlaan 12, 8870 Izegem.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van de WVI op 8 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 8 juni 2022 goed te keuren.
• Artikel 41 van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017
• De gemeenteraadsbeslissing van 19 februari 2019 houdende aanduiding van een afgevaardigde en een plaatsvervangend afgevaardigde voor de algemene vergaderingen van
de WVI gedurende de legislatuur 2019 - 2024
• Artikel 12 en 13 van de goedgekeurde statuten van de WVI
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 31 maart 2022 door WVI uitgenodigd naar de algemene vergadering op 8 juni 2022 om 18u30.
Volgende agendapunten zullen op deze vergadering besproken worden:
1. Goedkeuring verslag van de Algemene Vergadering dd. 15-12-2021
2. Verslag van de raad van bestuur (jaarverslag)
3. Verslag van de commissaris
4. Jaarrekeningen 2021
5. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
6. Mededelingen
Artikel1:
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agendapunten van de algemene vergadering van de WVI op 8 juni 2022.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering wordt opgedragen om zijn stemgedrag af te stemmen op deze beslissing en alsdusdanig de op de agenda geplaatste punten van de algemene vergadering van de WVI op 8 juni 2022 goed te keuren.
Artikel 3:
Deze beslissing wordt overgemaakt aan de WVI, Baron Ruzettelaan 35, 8310 Brugge.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van Zefier op 9 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 9 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente is vennoot van de cvba Zefier en werd per mail van 15 maart 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van 9 juni 2022.
Op de algemene vergadering van 9 juni 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Verslag van de commissaris-revisor over de jaarrekening 2021
3. Goedkeuring van de jaarrekening 2021 (balans, resultatenrekening, winstverdeling en toelichting)
4. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor
Er zijn geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren.
Artikel 1:
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda en alle afzonderlijke punten van de agenda van de gewone algemene vergadering van de cvba Zefier van 9 juni 2022, zijnde:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Verslag van de commissaris-revisor over de jaarrekening 2021
3. Goedkeuring van de jaarrekening 2021 (balans, resultatenrekening, winstverdeling en toelichting)
4. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor
Artikel 2:
De aangeduide vertegenwoordiger of plaatsvervanger die zal deelnemen aan de gewone algemene vergadering op 9 juni 2022 wordt opgedragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in deze gemeenteraadszitting.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van TMVS dv op 21 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 21 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 5 april 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van TMVS dv van 21 juni 2022.
Op de algemene vergadering van 21 juni 2022 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2021
4. Verslag van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
5.b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over boekjaar 2021
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Actualisering presentievergoeding
8. Statutaire benoemingen
9. Aanstelling commissaris
+ Varia
Artikel 1:
Goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de algemene vergadering van TMVS dv van 21 juni 2022 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2021
4. Verslag van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2021 afgesloten per 31 december 2021
5.b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over boekjaar 2021
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Actualisering presentievergoeding
8. Statutaire benoemingen
9. Aanstelling commissaris
+ Varia
Artikel 2:
De aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 21 juni 2022, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit zal:
• hetzij per post t.a.v. TMVS dv, p/a TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
• hetzij per elektronische post, 20220621AVTMVS@farys.be,
gestuurd worden.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van Gaselwest op 28 juni 2022 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 28 juni 2022 goed te keuren.
De gemeente is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Gaselwest en werd per aangetekend schrijven van 1 april 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van Gaselwest die op 28 juni 2022 plaatsheeft in “HippoLoggia, Holstraat 95/11, te 8790 Waregem”.
Een dossier met documentatiestukken werd per brief van 1 april 2022 overgemaakt aan de gemeente.
We worden geconfronteerd met het coronavirus COVID-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze Algemene Vergadering zal kunnen plaatsvinden.
Door de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale Algemene Vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
Artikel 1:
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest d.d. 28 juni 2022:
1. Kennisneming verslagen van Gaselwest van de Raad van Bestuur en van de commissaris
over het boekjaar 2021.
2. Goedkeuring van de jaarrekening van Gaselwest afgesloten op 31 december 2021 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Gaselwest met betrekking tot het boekjaar 2021.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Benoeming van een commissaris
8. Statutaire mededelingen.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest op 28 juni 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3:
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Gaselwest, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Namens Gemeenteraad,
Florian Van de Sompel
Algemeen Directeur
Greet De Roo
Burgemeester-Voorzitter