De Gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan het ontwerp voor uitvoering van wegenis- en rioleringswerken 'Collector Doomkerke - 3de fase'.
Er werd een ontwerp opgemaakt, door het studiebureau Plantec nv. te 8400 OOSTENDE, voor uitvoering van wegenis- en rioleringswerken 'Collector Doomkerke - 3de fase'.
Het ontwerp omhelst de aanleg van een gescheiden riolering en vernieuwen bovenbouw in de volgende straten:
Het ontwerp voorziet ook in de aanleg van fietspaden langs de Bruggesteenweg (onteigeningen ten laste van de gemeente; aanleg ten laste van provincie West-Vlaanderen).
In het ontwerp wordt er ook extra aandacht besteed aan het centrum van Doomkerke : heraanleg in kleinschalig materiaal van de zone ter hoogte van kerk/kerkhof/school, aanleg van een parking langs de toegangsweg naar het voetbalveld, as verschuivingen om de snelheid af te remmen, aanleg van nieuwe voetpaden, accentuering van ingang van het Disveld...
Daarnaast voorziet het ontwerp ook in veiliger kruispunten, dito fietsoversteken; meerbepaald het kruispunt Brandstraat-Bruggesteenweg en Bruggesteenweg-Maria-Aalterstraat.
In het kader van deze werken dienen alle woningen hun afval- en regenwater te scheiden op perceelsniveau.
Het ontwerp wordt geraamd op een totaal bedrag van € 10.493.078,96 met de navolgende kostenverdeling:
Het gemeentelijk aandeel zal voorzien worden op het investeringsbudget 2022-2023 op de actiecode 2021/4.4.2/0200-00/2240007/GEMEENTE/CBS/4.4.2.
De gemeente zal nog een subsidie ontvangen van de VLM (in het kader van de dorpskernvernieuwing) ten bedrage van € 242.500.
N.V. Aquafin zal voor deze werken optreden als opdrachtgevend bestuur.
KREDIET : 2021/4.4.2/0200-00/2240007/GEMEENTE/CBS/4.4.2
Artikel 1:
De Gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan het ontwerp, opgemaakt door het studiebureau Plantec nv. te 8400 OOSTENDE, voor uitvoering van wegenis- en rioleringswerken 'Collector Doomkerke - 3de fase', geraamd op een totaal bedrag van € 10.493.078,96, BTW. incl.
Artikel 2:
De werken zullen worden gegund via een open aanbesteding, georganiseerd door het opdrachtgevend bestuur Aquafin te 2630 AARTSELAAR.
Artikel 3:
Het gemeentelijk aandeel, geraamd op een bedrag van € 2.858.452,99 (BTW. incl.), zal worden voorzien op het investeringsbudget 2022-2023 op de actiecode 2021/4.4.2/0200-00/2240007/GEMEENTE/CBS/4.4.2.
Artikel 4:
Deze beslissing voor verder gevolg over te maken aan nv. Aquafin, Farys en het Provinciebestuur West-Vlaanderen.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur opgesteld. Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De Gemeenteraad stelt de jaarrekening (deel gemeente) 2020 vast.
Het ontwerp van jaarrekening bevat volgende documenten:
Op voorstel van het College;
Gehoord de leden van de Raad;
Artikel 1:
De jaarrekening (deel gemeente) bestaande uit de beleidsevaluatie, financiële nota en toelichting wordt vastgesteld, zoals bijgevoegd in bijlage.
Artikel 2:
De staat van het financieel evenwicht (J2) wordt vastgesteld:
Budgettair resultaat |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Exploitatiesaldo |
1.479.847 |
1.026.751 |
a. Ontvangsten |
6.662.698 |
6.705.421 |
b. Uitgaven |
5.182.851 |
5.678.670 |
II. Investeringssaldo |
-2.038.131 |
-3.263.099 |
a. Ontvangsten |
471.688 |
467.088 |
b. Uitgaven |
2.509.819 |
3.730.187 |
III. Saldo exploitatie en investeringen |
-558.284 |
-2.236.348 |
IV. Financieringssaldo |
-123.972 |
-149.739 |
a. Ontvangsten |
90.689 |
86.414 |
b. Uitgaven |
214.660 |
236.153 |
V. Budgettair resultaat van het boekjaar |
-682.256 |
-2.386.087 |
VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar |
3.820.297 |
3.820.297 |
VII. Gecumuleerd budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
IX. Beschikbaar budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Exploitatiesaldo |
1.479.847 |
1.026.751 |
II. Netto periodieke aflossingen |
190.464 |
211.957 |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen |
214.660 |
236.153 |
b. Periodieke terugvordering leningen |
24.196 |
24.196 |
III. Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
|
|
|
Gecorrigeerde Autofinancieringsmarge |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
II. Correctie op de periodieke aflossingen |
100.182 |
121.675 |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen |
214.660 |
236.153 |
b. Gecorrigeerde aflossingen o.b.v. de financiële schulden |
114.478 |
114.478 |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
1.389.565 |
936.469 |
|
|
|
Geconsolideerd financieel evenwicht |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Beschikbaar budgettair resultaat |
|
|
- Gemeente en OCMW |
3.138.041 |
1.434.210 |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
II. Autofinancieringsmarge |
|
|
- Gemeente en OCMW |
1.289.383 |
814.794 |
Totale Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
|
|
- Gemeente en OCMW |
1.389.565 |
936.469 |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
1.389.565 |
936.469 |
Artikel 3:
Onderhavig besluit zal ter kennis gebracht worden van de toezichthoudende overheid.
De Gemeenteraad stelt de Jaarrekening (deel OCMW) 2020 vast.
Het ontwerp van jaarrekening bevat volgende documenten:
Op voorstel van het College;
Gehoord de leden van de Raad;
Artikel 1:
De jaarrekening (deel OCMW) bestaande uit de beleidsevaluatie, financiële nota en toelichting wordt vastgesteld, zoals bijgevoegd in bijlage.
Artikel 2:
De staat van het financieel evenwicht (J2) wordt vastgesteld:
Budgettair resultaat |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Exploitatiesaldo |
1.479.847 |
1.026.751 |
a. Ontvangsten |
6.662.698 |
6.705.421 |
b. Uitgaven |
5.182.851 |
5.678.670 |
II. Investeringssaldo |
-2.038.131 |
-3.263.099 |
a. Ontvangsten |
471.688 |
467.088 |
b. Uitgaven |
2.509.819 |
3.730.187 |
III. Saldo exploitatie en investeringen |
-558.284 |
-2.236.348 |
IV. Financieringssaldo |
-123.972 |
-149.739 |
a. Ontvangsten |
90.689 |
86.414 |
b. Uitgaven |
214.660 |
236.153 |
V. Budgettair resultaat van het boekjaar |
-682.256 |
-2.386.087 |
VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar |
3.820.297 |
3.820.297 |
VII. Gecumuleerd budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
IX. Beschikbaar budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Exploitatiesaldo |
1.479.847 |
1.026.751 |
II. Netto periodieke aflossingen |
190.464 |
211.957 |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen |
214.660 |
236.153 |
b. Periodieke terugvordering leningen |
24.196 |
24.196 |
III. Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
|
|
|
Gecorrigeerde Autofinancieringsmarge |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
II. Correctie op de periodieke aflossingen |
100.182 |
121.675 |
a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen |
214.660 |
236.153 |
b. Gecorrigeerde aflossingen o.b.v. de financiële schulden |
114.478 |
114.478 |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
1.389.565 |
936.469 |
|
|
|
Geconsolideerd financieel evenwicht |
Jaarrekening |
Meerjarenplan |
I. Beschikbaar budgettair resultaat |
|
|
- Gemeente en OCMW |
3.138.041 |
1.434.210 |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat |
3.138.041 |
1.434.210 |
II. Autofinancieringsmarge |
|
|
- Gemeente en OCMW |
1.289.383 |
814.794 |
Totale Autofinancieringsmarge |
1.289.383 |
814.794 |
III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
|
|
- Gemeente en OCMW |
1.389.565 |
936.469 |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
1.389.565 |
936.469 |
Artikel 3:
Onderhavig besluit zal ter kennis gebracht worden van de toezichthoudende overheid.
De Gemeenteraad neemt kennis van de financiële rapportering 2020.
De financieel directeur staat in volle onafhankelijkheid in voor:
1° de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
2° het debiteurenbeheer, in het bijzonder de invordering van de fiscale en niet-fiscale ontvangsten en het verlenen van kwijting;
De financieel directeur kan een dwangbevel uitvaardigen, geviseerd en uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen of door het vast bureau, om onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen in te vorderen. Dat dwangbevel wordt betekend bij gerechtsdeurwaardersexploot. Dat exploot stuit de verjaring.
De financieel directeur rapporteert in volle onafhankelijkheid over de volgende aangelegenheden aan de gemeenteraad, aan de raad voor maatschappelijk welzijn, aan het college van burgemeester en schepenen, en aan het vast bureau:
1° de vervulling van de opdrachten, vermeld in dit artikel;
2° de thesaurietoestand, de liquiditeitsprognose, de beheerscontrole en de evolutie van de budgetten;
3° de financiële risico's.
De financieel directeur stelt tegelijkertijd een afschrift van de rapportering, vermeld in het zesde lid, aan de algemeen directeur ter beschikking.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt kennis van de financiële rapportering 2020.
De Gemeenteraad verleent gunstig advies nopens de rekeningen – dienstjaar 2020 – van de kerkfabrieken OLV-Tenhemelopneming, St.-Carolus en H. Kruisverheffing.
Het Centraal Kerkbestuur maakte navolgende jaarrekeningen 2020 van de kerkfabrieken OLV-Tenhemelopneming, St.-Carolus en H. Kruisverheffing ter advies over:
Enig artikel:
De Gemeenteraad verleent gunstig advies nopens navolgende rekeningen – dienstjaar 2020 – van de kerkfabrieken:
De Gemeenteraad beslist om voor het jaar 2020-2021 een alternatieve wijze voor de berekening en betaling van de subsidies aan de jeugd-, cultuur- en sportverenigingen toe te passen, waarbij een gemiddelde zal genomen worden van de subsidies die werden toegekend gedurende de voorbije 3 jaar (met uitzondering van de basissubsidies van de socio-culturele verenigingen).
Het merendeel van de jeugd-, sport- en socio-culturele verenigingen startte tijdens het werkingsjaar 2020-2021 geen of slechts een beperkte werking op omwille van de coronamaatregelen. Het aantal en de aard van deze georganiseerde activiteiten heeft, gezien de geldende subsidiereglementen, vaak gevolgen voor het ontvangen van subsidies gezien deze in de meeste gevallen worden berekend op basis van een dossier waarin de werking van de vereniging wordt weergegeven.
Hoewel het merendeel van de verenigingen voor het jaar 2020-2021 een beperkt of zelfs geen werkingsdossier kan indienen en zij ten gevolge daarvan geen recht zouden hebben op gemeentelijke subsidies, wenst het gemeentebestuur hen toch de financiële middelen te bieden om terug op te starten en een mooie toekomstige werking voor de leden en/of het ruime publiek uit te bouwen.
Om die redenen wordt voorgesteld om voor het werkjaar 2020-2021 een alternatieve wijze voor de berekening en betaling van de subsidies aan de jeugd-, cultuur- en sportverenigingen toe te passen, waarbij toch de geest van de bestaande reglementen worden gerespecteerd.
Daarbij dienen de verenigingen geen werkingsdossier in. Er wordt een gemiddelde berekend op basis van de subsidies die de voorbije 3 jaar (2018, 2019, 2020) uitbetaald werden, excl. noodfonds.
Voor sport en jeugd: er wordt een gemiddelde genomen van alle subsidies.
Voor cultuur: gezien de basissubsidie de voorbije 3 jaar verhoogd werd en het maken van een gemiddelde nadelig zou zijn voor de vereniging, wordt een vast bedrag voorzien, gebaseerd op wat in 2020 werd uitbetaald; voor de werkingssubsidies wordt wel een gemiddelde genomen van de laatste drie werkingsjaren.
Verenigingen zullen wel een verklaring moeten invullen waarin verklaard wordt dat de ontvangen subsidies voor de werking van de vereniging gebruikt zal worden. Daarnaast wordt ook de samenstelling van het bestuur opgevraagd.
De adviesraden werden bevraagd via e-mail en adviseerden positief.
Jeugd:
2021/GBB/0750-00/6493000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Sport:
2021/GBB/0740-00/6493000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
2021/GBB/0740-00/6493002/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
2021/GBB/0740-00/6493003/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Cultuur:
2021/GBB/0739-00/6493000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
2021/GBB/0909-00/6493000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
2021/GBB/0710-00/6493000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Artikel 1:
De Gemeenteraad beslist om voor het jaar 2020-2021 een alternatieve wijze voor de berekening en betaling van de subsidies aan de jeugd-, cultuur- en sportverenigingen toe te passen, waarbij een gemiddelde zal genomen worden van de subsidies die werden toegekend gedurende de voorbije 3 jaar (met uitzondering van de basissubsidies van de socio-culturele verenigingen).
Artikel 2:
Hiertoe wordt afgeweken van de bepalingen vermeld in de subsidiereglementen over het indienen van een werkingsdossier:
Artikel 3:
Aan de verenigingen wordt gevraagd een verklaring in te vullen waarin verklaard wordt dat de ontvangen subsidies voor de werking van de vereniging gebruikt zal worden. Daarnaast wordt ook de samenstelling van het bestuur opgevraagd.
De Gemeenteraad keurt het jaarverslag 2020 van de Interlokale Vereniging voor de Academie voor Muziek, Woord en Dans goed.
Sinds juni 2011 staat de praktische werking van de Academie voor Muziek, Woord en Dans-Aalter en vestigingsplaatsen, onder de controle van een Interlokale Vereniging.
De Academie en de Interlokale Vereniging hebben opnieuw een werkingsjaar achter de rug en het jaarverslag 2020 werd opgesteld. Dit jaarverslag werd besproken door de leden van de Interlokale Vereniging. Daarbij kwamen volgende aspecten aan bod:
2021/1.1.2/0820-00/6498000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN - Werkingskosten Academie
Enig artikel:
De Gemeenteraad keurt het jaarverslag 2020 van de Interlokale Vereniging voor de Academie voor Muziek, Woord en Dans goed.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan het selectieverslag met ref. CREAT-189-20-001 voor de opdracht “Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuwe cultuur- en theaterzaal.”, opgesteld door TMVW.
Na goedkeuring van de selectieleidraad in de gemeenteraad van 30 december 2020 voor het 'Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuwe cultuur- en theaterzaal' werd het publicatiebericht aangaande deze mededingingsprocedure met onderhandeling op 3 februari 2021 via e-notification naar het Bulletin der Aanbestedingen en het Publicatieblad van de Europese Unie verzonden.
Geïnteresseerde ontwerper-bouwers konden hun aanvraag tot deelname indienen tot 17 maart 2021. De ingediende kandidatuurstellingen werden door TMVW geopend en afgetoetst met de vooropgestelde criteria uit de selectieleidraad (ingevuld UEA, uitsluitingsgronden en kwalitatieve selectiecriteria).
Het resultaat van dit onderzoek is vervat in het selectieverslag van 28 april 2021 opgemaakt door TMVW. Aan de geselecteerde kandidaten zal nu gevraagd worden een offerte in te dienen conform de gunningsleidraad, goedgekeurd in gemeenteraad van 15 april 2021. De offerte dient ontvangen te zijn uiterlijk 3 september 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het selectieverslag in bijlage goed te keuren.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, budgetcode 2021/4.2.1/0705-00/2210007/GEMEENTE/CBS/4.2.1
Enig artikel:
Goedkeuring wordt verleend aan het selectieverslag met ref. CREAT-189-20-001 voor de opdracht “Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuwe cultuur- en theaterzaal.”, opgesteld door TMVW.
De Gemeenteraad keurt de overeenkomst met statutaire draagkracht van het interbestuurlijk samenwerkingsverband “vaccinatiecentrum Tielt” – Europahal Tielt - goed.
Artikel 392 van het DLB bepaalt dat twee of meer gemeenten een samenwerkingsverband zonder rechtspersoonlijkheid kunnen vormen om, zonder beheersoverdracht, een welbepaald project van gemeentelijk belang te verwezenlijken. Het samenwerkingsverband mag andere overheden dan gemeenten als deelnemer hebben en mag zich dan “interbestuurlijk samenwerkingsverband” noemen. Het “Draaiboek vaccinatiecentra” en de blauwdruk van het Agentschap Zorg en Gezondheid legt aan de lokale besturen op om per eerstelijnszone maximaal twee vaccinatiecentra op te richten. De deelnemers aan deze “overeenkomst met statutaire draagkracht” willen de nodige afspraken maken over de oprichting van een vaccinatiecentrum, onder meer (maar niet beperkt tot) de logistieke voorwaarden, de inbreng van middelen, personeel en logistiek en de bestuurlijke en democratische terugkoppeling. Het is aan te raden dat de algemene bestuurlijke aansturing van het vaccinatiecentrum gebeurt volgens de principes van de intergemeentelijke samenwerking uit het DLB, meer bepaald met een beheerscomité, maar dat dit minimaal ingevuld kan worden en enkel moet samenkomen indien noodzakelijk voor fundamentele beslissingen en voor democratische terugkoppeling.
Artikel 1. Naam en rechtsvorm:
Er wordt een Interbestuurlijk Samenwerkingsverband (IBSV) opgericht, op grond van artikel 392, vierde lid van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (DLB), genaamd “Vaccinatiecentrum Tielt”, voorts genoemd “het IBSV” of “de vereniging”.
Artikel 2. Deelnemers:
De deelnemers aan het IBSV zijn:
Gemeentebestuur Dentergem, Gemeentebestuur Meulebeke, Gemeentebestuur Oostrozebeke, Gemeentebestuur Pittem, Gemeentebestuur Ruiselede, Gemeentebestuur Tielt, Gemeentebestuur Wingene, Eerstelijnszone RITS en DVV Midwest.
Artikel 3. Toetreding:
De toetreding van een nieuwe deelnemer is mogelijk. De toetreding wordt voorlopig aanvaard door het bestuur bedoeld in artikel 8, §2 van deze statuten. De toetreding wordt daarna ter bekrachtiging voorgelegd aan de andere deelnemers.
Artikel 4. Doel:
Het doel van het IBSV is om tussen alle deelnemende partijen een afsprakenkader te maken over de oprichting, de duur, de opzegmogelijkheid, de inbreng van de deelnemers en de wijze waarop die inbreng wordt beheerd, de interne organisatie, de wederzijdse rechten en verplichtingen en de financiële repercussies, de informatieverstrekking aan de deelnemers en de jaarlijkse evaluatie door de gemeenteraden, de opmaak van de rekeningen en de bestemming van het resultaat, de financiële controle en de vereffening van het vaccinatiecentrum Tielt.
Artikel 5. Beherende gemeente:
In overeenstemming met artikel 393 DLB, wordt de stad Tielt aangesteld als beherende gemeente van het IBSV.
De administratieve zetel van het IBSV is gevestigd in het gemeentehuis van de beherende gemeente.
Artikel 6. Personeelsinzet ten behoeve van het IBSV:
De beherende gemeente kan eigen personeel inzetten ten behoeve van de IBSV.
Alle andere deelnemers kunnen een inbreng van nijverheid doen in het IBSV waarbij ze zich verbinden om bepaalde opdrachten uit te voeren. Zij kunnen personeelsleden of andere personen aanduiden die deze opdrachten uitvoeren. Het werkgeversgezag kan echter nooit worden overgedragen naar het IBSV.
Artikel 7. Duurtijd, uittreding:
Het IBSV wordt opgericht voor de duur die nodig is om het vaccinatiecentrum zijn taken te laten uitoefenen en afronden. Dat duurt zolang het vaccinatiecentrum nodig is. Een vervroegde uittreding uit deze overeenkomst is niet mogelijk, tenzij deze opgelegd of mogelijk gemaakt wordt door de bevoegde federale of Vlaamse overheid.
Binnen de bevoegdheden van de coördinatie van de noodplanning, kan de Vlaamse overheid bepaalde lokale besturen verzoeken om tot een andere IBSV/vaccinatiecentrum toe te treden. In dat geval is een uittreding uit deze IBSV mogelijk, maar komt het lokaal bestuur de verplichtingen die voortvloeien uit deze overeenkomst nog na, eventueel pro rato temporis van de aangesloten periode.
De ontbinding van het IBSV gebeurt slechts na schriftelijk akkoord van een drievierde meerderheid van de bevoegde organen van de deelnemers.
Artikel 8. Bestuur en beheer:
§1. Publiekrechtelijk beheerscomité
Binnen het IBSV wordt een beheerscomité opgericht, dat conform artikel 395 DLB is samengesteld is uit maximaal 2 afgevaardigden van elke deelnemer, waaronder de burgemeester, en dat overlegt over de wijze waarop de overeenkomst wordt uitgevoerd. Alleen natuurlijke personen kunnen afgevaardigde zijn van een deelnemer. De afgevaardigden voor de deelnemende gemeenten worden aangewezen onder de gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen. Het beheerscomité formuleert waar nodig adviezen ten behoeve van de beherende gemeente, stelt de rekeningen van het IBSV vast en legt ze ter goedkeuring voor aan de raden van de deelnemende gemeenten, waarvan de gewone meerderheid de goedkeuring verleent. Het beheerscomité legt de organisatie van zijn werkzaamheden vast in een huishoudelijk reglement dat bij de overeenkomst gevoegd wordt zonder dat het er deel van uitmaakt. Uitgezonderd de personen die het ambt van burgemeester of schepen waarnemen, kunnen de leden van het beheerscomité per bijgewoonde vergadering presentiegeld ontvangen dat gelijk is aan het hoogste bedrag dat uitkeerbaar is aan een gemeenteraadslid voor een gemeenteraadszitting in een van de deelnemende gemeenten.
Het beheerscomité stuurt enkel op de grote organieke lijnen. Het kan virtueel vergaderen en komt slechts samen voor de uitoefening van bevoegdheden die het specifiek zijn toegewezen door de wet, het decreet, door deze statuten of indien daar een dringende noodzaak toe bestaat. Het beheerscomité komt minimum 1 keer per jaar samen.
§2. Huishoudelijk reglement
Voor het bestuur, beheer, dagelijks bestuur en organisatie van het vaccinatiecentrum, kan de stuurgroep een huishoudelijk reglement opmaken.
Artikel 9. Financiën en bijdrage in de kosten:
§1. De deelnemende gemeenten staan samen volgens een onderling af te spreken verdeelsleutel in voor de werking van het IBSV. Ze komen een verdeelsleutel overeen over hun respectieve financiële inbreng. Zonder akkoord, bedraagt het aandeel van elke individuele deelnemende gemeente in de totale bijdragen van de gemeenten een breuk van het aantal inwoners dat de gemeente telt (officieel inwonersaantal op 1 januari 2020) op het totale aantal inwoners van alle deelnemende gemeenten aan de vereniging, rekening houdend met het besluit van de Vlaamse Regering van 22 januari 2021 Regering tot toekenning van een projectsubsidie voor infrastructuur en uitbating van een vaccinatiecentrum. De deelnemende gemeenten verbinden zich ertoe dat volgens deze verdeelsleutel financiële middelen worden ingezet.
De beherende gemeente en de andere gemeenten bepalen in onderling overleg of en in welke mate deze inbreng financieel wordt aangerekend aan de vereniging.
§2. Alle deelnemers, die geen gemeente zijn, ELZ RITS en DVV Midwest, verbinden zich ertoe, in het kader van hun publieke taak om de volksgezondheid te helpen, om de nodige inbrengen te doen in de vereniging die nodig zijn voor een vlotte operationaliteit van het vaccinatiecentrum. Hierbij wordt bijvoorbeeld gedacht aan de eerstelijnszones. Zij verbinden zich ertoe om dat te doen door in deze structuur mee te werken aan de inrichting en werking van het vaccinatiecentrum voor de betrokken regio.
Er wordt in onderling overleg bepaald of en in welke mate deze inbreng financieel wordt aangerekend aan de vereniging.
§3. De deelnemers verbinden zich ertoe om de nodige bijdragen te doen aan de vereniging, die noodzakelijk zijn voor de bescherming van de volksgezondheid. De bescherming van de volksgezondheid en openbare orde zal primeren indien budgetten vrijgemaakt moeten worden. Indien achteraf onenigheid zal bestaan over de bijdragekosten, zullen in eerste instantie de in deze overeenkomst gemaakte afspraken tussen de deelnemers richtinggevend zijn. In tweede orde geldt het principe dat elke deelnemende gemeente bijdraagt proportioneel aan zijn totale inwonersaantal op het totale inwonersaantal van alle deelnemende gemeenten. Indien daar verdere onenigheid over bestaat, duiden zij de provinciegouverneur aan als bemiddelaar die bemiddelt over de bijdrage in de kosten. Bij blijvende onenigheid kan de Vlaamse minister bevoegd voor binnenlands bestuur een eindbeslissing nemen.
Artikel 10. Financiën en democratische terugkoppeling:
Bij oprichting stellen de deelnemende gemeenteraden, in verhouding tot hun respectieve inbreng, het in artikel 9 bedoelde bedrag ter beschikking van het IBSV.
Indien bijkomende middelen nodig zijn, stelt het beheerscomité een actieplan en kostenraming vast en maakt deze zo snel mogelijk over aan de deelnemers (voor de gemeenten de gemeenteraden), die ze ter goedkeuring voorleggen aan hun beslissend orgaan (voor de gemeenten de gemeenteraden).
De rekening van het IBSV wordt jaarlijks ter goedkeuring voorgelegd aan de deelnemers. Het IBSV zorgt ervoor dat de rekening en de bijhorende verantwoordingsstukken aan de deelnemers worden overgemaakt, uiterlijk binnen de zes maanden na afsluiting van het voorgaande werkjaar.
De rekeningen zijn goedgekeurd indien de gewone meerderheid van de deelnemers én de gewone meerderheid van de gemeenteraden van de deelnemers ze goedkeurt.
Het eventueel positief resultaat van de rekening blijft in de vereniging en wordt aangewend voor de realisatie van de doelstellingen van de vereniging. Eventuele tekorten worden evenredig verdeeld over de deelnemers en door hen bijgepast, met inachtname van de principes vermeld in artikel 9.
De boekhouding en de rekening van het IBSV wordt gecontroleerd door het beheerscomité, die daarvoor de opdracht kan geven aan de financiële dienst van de beherende gemeente of van een andere deelnemende gemeente.
Artikel 11. Informatieverstrekking aan de deelnemers en jaarlijkse evaluatie door de gemeenteraden:
Aan de deelnemers van het IBSV wordt op geregelde wijze informatie versterkt, via de leden van het beheerscomité, die instaan voor de verdere informatieverstrekking naar hun organisatie (gemeenteraad indien het om een gemeente gaat).
Indien de vereniging langer dan 1 jaar bestaat, wordt jaarlijks aan de deelnemers een jaarverslag ter beschikking gesteld. Indien de vereniging binnen het jaar ontbonden wordt, volstaat een beknopt eindverslag.
Het jaarverslag of eindverslag wordt samen met de rekening aan de deelnemers ter goedkeuring voorgelegd.
De leden van het beheersorgaan die een gemeente vertegenwoordigen, leggen verantwoording af aan hun gemeenteraad.
Artikel 12. Ontbinding en vereffening:
Wanneer aan het bestaan van de vereniging een einde komt, worden door de deelnemers in gezamenlijk akkoord één of meerdere vereffenaars aangesteld. De in de vereniging aanwezige middelen worden in voorkomend geval verdeeld over de deelnemers a rato van dezelfde verdeelsleutel als vermeld in artikel 9. Ook eventuele tekorten worden op deze basis evenredig verdeeld over de deelnemers.
De Gemeenteraad keurt de wijzigingen in het intergemeentelijk toewijzingsreglement Proef-wonen Midden West-Vlaanderen en in de bijhorende memorie van toelichting goed.
Het concept Proef-wonen werd in september 2015 in Midden West-Vlaanderen ingevoerd via een lokaal toewijzingsreglement in 16 van de 17 gemeenten, nadat er gedurende 4 jaar hieromtrent werd geëxperimenteerd, met positieve resultaten.
In opdracht van Wonen-Vlaanderen werd het concept Proef-wonen in 2020 grondig geëvalueerd door de Hogeschool Gent.
Het evaluatierapport bevat o.m. een aantal aanbevelingen voor bijsturing van de methodiek.
Na overleg met alle partners beslisten de bestuursorganen van de 3 intergemeentelijke diensten lokaal woonbeleid in Midden West-Vlaanderen om een vervolgtraject op te starten voor bijsturing van de methodiek Proef-wonen, rekening houdend met het evaluatierapport.
De Hogeschool Gent werd opnieuw aangesteld om dit traject te begeleiden.
De woon- en welzijnsactoren werden nauw betrokken bij dit vervolgtraject (via bevraging en focusgroepen). Dit leidde tot een aantal bijsturingen m.b.t. toegang en selectie van de kandidaat-huurders, het leertraject en de evaluatie, en de informatiedeling in het kader van de samenwerking tussen de woon- en welzijnsactoren.
De bijsturingen worden nader toegelicht in de samenvattende nota.
Op basis van die bijsturingen wordt voorgesteld om de tekst en de memorie van toelichting van het lokaal toewijzingsreglement aan te passen.
De voorstellen werden besproken op het lokaal woonoverleg op 28 april 2021 en positief geadviseerd.
Artikel 1:
De wijzigingen in het intergemeentelijk toewijzingsreglement Proef-wonen Midden West-Vlaanderen en in de bijhorende memorie van toelichting worden goedgekeurd.
Artikel 2:
Deze beslissing wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Vlaamse minister bevoegd voor wonen.
Artikel 3:
Het reglement treedt in werking 60 dagen na afloop van de termijn van 45 dagen waarover de minister beschikt om de beslissingen tot aanpassing van het lokaal toewijzingsreglement eventueel te vernietigen.
De Gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan de nieuwe overeenkomst inzake de zuiveringsactiviteit.
TMVW/Farys heeft een nieuwe overeenkomst opgemaakt om de samenwerking, gestart op 1 januari 2006, verder te consolideren.
De nieuwe overeenkomst omvat voor de gemeente Ruiselede dezelfde modaliteiten als deze die nu al van toepassing zijn. Deze modaliteiten opgenomen in de bijlage bij de overeenkomst zijn door de jaren gegroeid sinds het begin van de samenwerking, maar stonden nog nergens glashelder op papier. Om deze reden vond Farys het belangrijk om een nieuwe overeenkomst op te maken.
Enig artikel:
De Gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan de nieuwe overeenkomst met TMVW inzake de zuiveringsactiviteit.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van TMVS dv op 15 juni 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 15 juni 2021 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 1 april 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van TMVS dv van 15 juni 2021.
Op de algemene vergadering van 15 juni 2021 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Toetreding van deelnemers en overdracht van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge de toetreding van deelnemers en de overdracht van een deelnemer
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2020
4. Verslag van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
5.b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over boekjaar 2020
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Aanpassing huishoudelijk reglement
8. Statutaire benoemingen - raad van bestuur
+ Varia en mededelingen
Artikel 1:
Goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de algemene vergadering van TMVS dv van 15 juni 2021 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :
1. Toetreding van deelnemers en overdracht van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge de toetreding van deelnemers en de overdracht van een deelnemer
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2020
4. Verslag van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
5.b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over boekjaar 2020
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Aanpassing huishoudelijk reglement
8. Statutaire benoemingen - raad van bestuur
+ Varia en mededelingen
Artikel 2:
De aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 15 juni 2021, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit zal:
• hetzij per post t.a.v. TMVS dv, p/a TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
• hetzij per elektronische post, 20210615AVTMVS@farys.be,
gestuurd worden.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van TMVW ov op 18 juni 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 18 juni 2021 goed te keuren.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 30 april 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van TMVW ov van 18 juni 2021.
Op de algemene vergadering van 18 juni 2021 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2020
4. Verslagen van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
5.b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Huishoudelijk reglement
8. Statutaire benoemingen
+ Varia en mededelingen.
Artikel 1:
Goedkeuring te verlenen aan de punten op de agenda van de algemene jaarvergadering TMVW ov van 18 juni 2021 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten
3. Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2020
4. Verslagen van de commissaris
5.a. Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
5.b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over boekjaar 2020 afgesloten per 31 december 2020
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
7. Huishoudelijk reglement
8. Statutaire benoemingen
Varia en mededelingen
Artikel 2:
De aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene jaarvergadering van TMVW ov vastgesteld op 18 juni 2021, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de Gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit zal :
•hetzij per post t.a.v. TMVW ov, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
•hetzij per elektronische post, 20210618AVTMVW@farys.be,
gestuurd worden.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van CIPAL op 24 juni 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 24 juni 2021 goed te keuren.
De gemeente werd per mail op 7 mei 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van CIPAL van 24 juni 2021.
Op de algemene vergadering van 24 juni 2021 zullen volgende agendapunten behandeld worden:
1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
2. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
3. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
4. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
5. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
6. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2020
7. Vaststelling van wijziging van vaste vertegenwoordiger commissaris
8. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.
Artikel 1:
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 24 juni 2021 goedgekeurd.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 24 juni 2021 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Artikel 3:
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van de Dienstverlenende Vereniging Midwest op 29 juni 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de algemene vergadering van 29 juni 2021 goed te keuren.
De gemeente werd per mail op datum van 12 mei 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de zitting van de algemene vergadering van DVV Midwest van 29 juni 2021.
Op deze algemene vergadering van 29 juni 2021 zullen volgende agendapunten behandeld worden (Deze agenda is onder voorbehoud van goedkeuring van de agenda door de raad van bestuur op 25 mei 2021):
Artikel 1:
De gemeenteraad hecht haar goedkeuring aan de agenda van de Algemene Vergadering van de Dienstverlenende Vereniging Midwest van 29 juni 2021.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering van 29 juni 2021 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de Algemene Vergadering van 29 juni 2021 goedkeuren.
Artikel 3:
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest.
De Gemeenteraad ondersteunt de erkenning van Logo Midden-West-Vlaanderen voor de periode 2022-2027, ondertekent het erkenningsformulier en belast het Sociaal Huis met de verdere opvolging hiervan.
Logo Midden-West-Vlaanderen is belast met de realisatie van de Vlaamse gezondheidsdoelstellingen en doet dat in samenwerking met lokale en regionale partners in de regio Midden-West-Vlaanderen waaronder lokale besturen.
In het bijzonder ondersteunt Logo Midden-West-Vlaanderen sedert 1999 Ruiselede bij de uitbouw van een integraal preventief gezondheidsbeleid. Logo Midden-West-Vlaanderen biedt hiervoor zowel kant- en klare thematische materialen aan, materialen voor procesbegeleiding en effectieve procesbegeleiding en coaching op maat.
In het meerjarenplan 2020-2025 van Ruiselede is er aandacht voor gezondheidspromotie en ziektepreventie in het bijzonder in:
Beleidsdoelstelling: 2: Iedereen kan leven in een gezonde, veilige en sociale gemeente.
Meer gezonde burgers in een gezond Ruiselede is de finaliteit.
Ten gevolge van de COVID-19-crisis is het belang van gezondheidspromotie en ziektepreventie nog meer dan ooit duidelijk geworden. Effectieve gezondheidspromotie en ziektepreventie is integraal en gebeurt in samenwerking met lokale en regionale partners waarbij het Logo ons coacht.
Logo Midden-West-Vlaanderen moet opnieuw erkend worden voor de periode 2022-2027.
Hiervoor moet een lijst van erkende partners waaronder de lokale besturen die deel uitmaken van het werkingsgebied van Logo Midden-West-Vlaanderen deze erkenning formeel ondersteunen (Zie artikel 4 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 januari 2009).
De ondersteuning van de erkenning houdt geen automatisch lidmaatschap van Logo Midden-West-Vlaanderen.
De ondersteuning van de erkenning houdt geen financiële impact in.
BP2020_2025-0/2.3.1/0985-00/6150001/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN/U/0: budget van € 2000 wordt jaarlijks voorzien voor de organisatie van gezondheidscampagnes i.s.m. LOGO Midden-West-Vlaanderen.
Enig artikel:
De Gemeenteraad ondersteunt de erkenning van Logo Midden-West-Vlaanderen voor de periode 2022-2027, ondertekent het erkenningsformulier en belast het Sociaal Huis met de verdere opvolging hiervan.
De Gemeenteraad stelt een aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer vast betreffende het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor het kort parkeren ter hoogte van Bruggestraat nr.113.
Kinderdagverblijf Calimero (Bruggestraat nr.113) kaartte vorig jaar het parkeerprobleem ter hoogte van hun crèche aan. De vraag tot Kiss en Ride werd reeds een paar jaar terug voorgelegd aan de Verkeerscommissie. Toen werd dit niet gunstig geadviseerd daar er ook aan de overkant (op de fietssuggestiestrook) geparkeerd mag worden. In de praktijk blijkt dat er niemand op de suggestiestrook durft te parkeren.
Het kinderdagverblijf stelde de vraag of er 2 parkeerplaatsen konden ingericht worden als beperkt parkeren van 10 minuten en dit tussen 7u30-8u30 en 17u30-18u30, van maandag tot vrijdag.
De Verkeerscommissie kon zich in zitting van 28 september 2020 vinden in dit voorstel en stelde voor om eerst een proefopstelling in te voeren.
Het Schepencollege hechtte haar goedkeuring aan dit voorstel in zitting van 29 oktober 2020 en stelde een tijdelijk politiereglement vast in zitting van 26 november 2020.
De proefperiode eindigt op 1 juni 2021 en het Schepencollege heeft deze verkeersituatie positief geëvalueerd in zitting van 6 mei 2021. Deze verkeerssituatie mag aldus een permanent karakter krijgen.
Artikel 1:
Op de hierna vermelde plaats worden 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor het kort parkeren (max. 10 minuten - elke dag tussen 7u30-8u30 en 17u30-18u30 - van maandag tot vrijdag):
- Bruggestraat nr.113 te 8755 Ruiselede.
Artikel 2:
Dit verbod wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door middel van de verkeersborden E9a, voorzien van onderborden met opschrift 10 min. van maandag tot vrijdag van 7u30 tot 8u30 en van 17u30 tot 18u30.
Artikel 3:
Dit reglement treedt in werking vanaf 1 juni 2021.
Artikel 4:
Dit reglement wordt bekendgemaakt via de website en ter kennis gebracht aan de toezichthoudende overheid via het digiloket.
De Gemeenteraad stelt naar aanleiding van de T.A.C.-Rally op zaterdag 24 juli 2021 een tijdelijk politiereglement vast betreffende het verbod op de verkoop van eet- en drinkwaren langs het parcours. Ook wordt er een verbod opgelegd voor de verkoop en het verbruik van alcoholische dranken langs het parcours.
Op zaterdag 24 juli 2021 is de autorally “TAC-rally” voor personenauto’s voorzien, waarvan een gedeelte verreden wordt op het grondgebied van de Gemeente Ruiselede. Het is opportuun om de veiligheid en de openbare rust van zowel de deelnemers, de bezoekers of toeschouwers tijdens deze rally in het algemeen te waarborgen.
Artikel 1:
Ter gelegenheid van de Autorally is op zaterdag 24 juli 2021 vanaf 4.00 uur tot 24.00 uur het opstellen van tenten, kramen, voertuigen met het oog op verkoop van eet- en drinkwaren verboden langs het parcours van de KP’s en binnen een straal van 500 meter van het parcours van de TAC-rally. Uitzonderingen op voormelde verbodsbepaling kunnen enkel verleend worden door het College van Burgemeester en Schepenen en dit op vooraf gekende en goedgekeurde plaatsen. De verkoop en het verbruik van alcoholische dranken is verboden op de KP’s en in de onmiddellijke omgeving ervan.
Artikel 2:
De overtredingen van dit besluit zullen gestraft worden met politiestraffen.
Artikel 3:
Deze verordening zal in overeenstemming met de voorschriften van het Decreet Lokaal Bestuur worden bekendgemaakt en ter kennis worden gebracht aan de Bestendige Deputatie, de griffie van de Rechtbank van Eerste aanleg te Brugge en de griffie van de Politierechtbank te Brugge.
Namens Gemeenteraad,
Florian Van de Sompel
Algemeen Directeur
Greet De Roo
Burgemeester-Voorzitter