De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur opgesteld. Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de Gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
De notulen en het zittingsverslag van de vorige zitting worden stilzwijgend goedgekeurd.
De Gemeenteraad neemt akte van het ontslag van Dhr. Mattias Van de Steene als raadslid van de gemeente Ruiselede.
Dhr. Mattias Van de Steene deelde op 7 oktober 2021 schriftelijk aan de Voorzitter van de Gemeenteraad mee dat hij met onmiddellijke ingang zijn ontslag indient als Gemeenteraadslid. Dit houdt van rechtswege ook het ontslag in als OCMW-raadslid. Op het moment dat de voorzitter van de gemeenteraad de kennisgeving ontvangen heeft (7 oktober 2021) werd het ontslag definitief.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt akte van het ontslag van Dhr. Mattias Van de Steene als raadslid van de gemeente Ruiselede.
De Gemeenteraad neemt er akte van dat 1ste opvolger Mevr. Michèle Faict afstand doet van mandaat als lid van de Gemeenteraad.
Dhr. Mattias Van de Steene diende zijn ontslag in als lid van de Gemeenteraad. Mevr. Michèle Faict is zijn 1ste opvolger maar deelde schriftelijk aan de Voorzitter van de Gemeenteraad mee dat zij afstand van mandaat doet.
De Gemeenteraad wordt verzocht om hiervan akte te nemen.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt er akte van dat 1ste opvolger Mevr. Michèle Faict afstand doet van mandaat als lid van de Gemeenteraad.
De Gemeenteraad keurt de geloofsbrieven van Mevr. Julie De Coster goed, neemt akte van de eedaflegging en de aanstelling van Mevr. Julie De Coster als gemeenteraadslid en stelt de nieuwe rangorde van de gemeenteraadsleden vast.
Dhr. Mattias Van de Steene diende zijn ontslag in als Gemeenteraadslid.
Uit het proces-verbaal houdende goedkeuring van de gemeenteraadsverkiezingen dd.14 oktober 2018, blijkt dat Mevr. Michèle Faict als eerste opvolgend lid van de lijst RKD werd aangewezen. Zij deed echter afstand van mandaat. Het tweede opvolgend lid is Mevr. Julie De Coster.
Uit het onderzoek der geloofsbrieven van Mevr. Julie De Coster blijkt dat betrokkene tot op heden niet opgehouden heeft aan alle verkiesbaarheidsvoorwaarden te voldoen en dat zij zich in geen enkel geval van onverenigbaarheid met het ambt van gemeenteraadslid bevindt.
Mevr. Julie De Coster legt de volgende eed af in handen van de voorzitter: "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen".
Na haar eedaflegging wordt de nieuwe rangorde van de Gemeenteraad vastgesteld.
Artikel 1:
De Gemeenteraad keurt de geloofsbrieven van Mevr. Julie De Coster goed.
Artikel 2:
De Gemeenteraad neemt akte van de eedaflegging en de aanstelling van Mevr. Julie De Coster als gemeenteraadslid. (Mevr. Julie De Coster vervoegt als beëdigd raadslid de zitting).
Artikel 3:
De Gemeenteraad stelt de rangorde van de gemeenteraadsleden als volgt vast:
De Gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de Gouverneur van 14 september 2021 betreffende de goedkeuring van de jaarrekening 2020.
Op 20 mei 2021 werd de jaarrekening 2020 door de Gemeenteraad vastgesteld.
Op 8 juni 2021 werd de toezichthoudende overheid op de hoogte gebracht dat de jaarrekening op de gemeentelijke website werd gepubliceerd waardoor de toezichtstermijn van start kon gaan.
Op 14 september 2021 werd de jaarrekening 2020 door de gouverneur goedgekeurd.
Op 23 september 2021 nam het College kennis van de beslissing van de Gouverneur.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de Gouverneur van 14 september 2021 betreffende de goedkeuring van de jaarrekening 2020.
De Gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging 2021 van de Kerkfabriek OLV-Tenhemelopneming.
De Kerkfabriek OLV.-Tenhemelopneming diende een budgetwijziging in. De documenten werden op 30 september 2021 door het Centraal Kerkbestuur aan het Gemeentebestuur overgemaakt.
De belangrijkste wijzigingen situeren zich in navolgende posten:
Eredienst (-427,00), gebouwen van de eredienst (+ 2.300), bestuur van de eredienst (+ 50) en privaat patrimonium (-1.923).
De exploitatietoelage blijft echter ongewijzigd en bijgevolg blijft de gevraagde gemeentelijke toelage binnen de grenzen van het bedrag opgenomen in het goedgekeurde meerjarenplan, waardoor een aktename door de Gemeenteraad volstaat.
Enig artikel:
De Gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging 2021 van de Kerkfabriek OLV-Tenhemelopneming.
De Gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met Curando vzw betreffende een sportzaal binnen Zorgdorp Ruiselede- goed. De Gemeenteraad belast het Schepencollege hiervoor een afsprakennota te onderhandelen en af te sluiten met Curando vzw.
Goedkeuring masterplan uitbreiding sport- en recreatiezone, gemeenteraad dd. 18 maart 2010
Artikel 41 van Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017
Goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad op 19 december 2019
Goedkeuring principieel engagement tot samenwerking met Curando vzw betreffende een sportzaal binnen Zorgdorp Ruiselede door de gemeenteraad op 16 september 2021
Inleiding
De gemeentelijke sportinfrastructuur werd de voorbije jaren uitgebouwd en gerenoveerd en dit in navolging van het in 2010 goedgekeurde 'Masterplan uitbreiding sport- en recreatiezone'.
Het onderzoeken van de bouw van een bijkomende ruimte op de sportsite om het gebruik van andere zalen te ontlasten en om het gemeentelijke sportaanbod te professionaliseren en uit te breiden werd eveneens in het meerjarenplan ingeschreven (2025). Hoewel het ontwerpen van een bijkomende sporthal volgens het meerjarenplan 2020-2025 pas op het einde van de legislatuur vorm diende te krijgen, doet zich naar aanleiding van het project Zorgdorp Ruiselede een nieuwe opportuniteit voor in de vorm van de integratie van een sportzaal binnen de Zorgdorpsite.
Zorgdorp
Midden juli 2020 polste Dhr. Dirk Lips (Curando vzw) bij het gemeentebestuur naar de mening over de bouw en integratie van een sportzaal op de site Zorgdorp in de Pensionaatstraat. Dit idee kaderde binnen de visie van Curando om op de Zorgdorpsite het principe van het intergenerationeel wonen in grote mate toe te passen en op eigen gronden in een geïntegreerde sportzaal te voorzien. De integratie van een sportzaal die gebruikt kon worden door inwoners, verenigingen en scholen kan daarbij immers een grote meerwaarde bieden. De sporthal werd alvast door Curando opgenomen in de projectomschrijving voor het Zorgdorp en werd als dusdanig, middels toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten, aan een marktbevraging onderworpen. Curando voert onderhandelingen met de inschrijvers en zal binnenkort de opdracht gunnen.
Principieel engagement
Gelet op de gesignaleerde noden en de opportuniteit die een sporthal op de Zorgdorpsite biedt voor diverse doelgroepen toonde de gemeenteraad in zitting van 16 september 2021 zich principieel bereid tot het gebruik van de nieuwe sportzaal, dit via een samenwerking met Curando vzw voor 20 jaar, tegen een jaarlijkse vergoeding van € 100.000, niet te indexeren, inbegrepen het dragen van de ermee gepaard gaande kosten. De Gemeenteraad belaste hierbij het Schepencollege een samenwerkingsovereenkomst te onderhandelen met Curando vzw en deze ter goedkeuring voor te leggen aan de Gemeenteraad dewelke in huidige zitting aan de raad wordt voorgelegd ter goedkeuring.
Overeenkomst
De samenwerkingsovereenkomst die aan de Raad wordt voorgelegd heeft een vaste duurtijd van 20 jaar, met mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging van telkens 5 jaar. De VZW Curando verbindt zich hierbij ertoe om, binnen de bepalingen van de geldende stedenbouwkundige voorschriften, een gebouw op te richten dat ingericht wordt als sporthal. Deze sporthal wordt tevens beheerd en geëxploiteerd door Curando. De gemeente engageert zich ertoe jaarlijks een forfaitaire niet geïndexeerde subsidie van € 100.000 te voorzien gedurende 20 jaar. De op te richten sporthal wordt, in ruil voor deze totaalsubsidie van €2.000.000 door de gemeente Ruiselede, voor inwoners van Ruiselede, verenigingen en scholen ter beschikking gesteld.
Daarnaast zal de gemeente Ruiselede instaan voor de kosten voor het verbruik van water, gas en elektriciteit. Curando vzw engageert zich om deze kosten te filteren/objectiveren zodat het voor de gemeente Ruiselede duidelijk is welke kosten voor nutsvoorzieningen betaald moeten worden voor enkel en alleen de sporthal.
Curando staat in voor alle onderhouds- en herstellingswerken, zowel gering als groot (structureel) van aard. De schoonmaakkosten eigen aan het gebruik van de sporthal zijn ten laste van de gemeente Ruiselede.
De aankoop, herstelling en vervanging van alle niet-verplaatsbare, geïncorporeerde materialen gebeurt door Curando, ook opbergruimte en belijning zal gebeuren door Curando. De aankoop, herstelling en vervanging van alle verplaatsbare materialen (roerende goederen) wordt geregeld door de gemeente.
Deze samenwerkingsovereenkomst tussen beide partijen werd opgesteld onder begeleiding van extern juridisch advies. Naast deze overeenkomst zal nog een afsprakennota en een gebruiksreglement worden afgesloten met bepalingen rond dagelijks beheer/praktische afspraken, inbegrepen verdere verduidelijkingen van aantal zaken uit deze overeenkomst (oplijsting materialen, praktische modaliteiten schoonmaak die bv. door Curando gebeurt maar vergoed door gemeente, doorgeven van info aan elkaar rond reservatie,..…). De gemeenteraad belast het College om dit te onderhandelen en af te sluiten en indien nodig frequent te herzien.
De uitbetaling van het bedrag zal verlopen in jaarlijkse schijven van €100.000 en dit vanaf de voorlopige oplevering zijnde de ingebruikname door de gemeente. Deze kredieten zullen worden voorzien binnen het Meerjarenplan 2020-2025 (meest waarschijnlijk vanaf 2024) en toekomstige meerjarenplannen. Het gaat om een jaarlijks te betalen forfaitair, niet-geïndexeerd bedrag. De (gecorrigeerde) autofinancieringsmarge en het beschikbaar budgettair resultaat blijven positief waardoor gesteld kan worden dat deze jaarlijkse uitgave toekomstige investeringsprojecten niet hypothekeert. De jaarlijks terugkerende kosten voor nutsvoorzieningen en schoonmaak en de kosten voor aanschaf van verplaatsbare materialen, waarvan een raming zich in bijlage van dit besluit bevindt, zullen eveneens meegenomen worden in de meerjarenplannen. Deze hypothekeren evenmin toekomstige investeringsprojecten.
Artikel 1:
De Gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met Curando vzw betreffende een sportzaal binnen Zorgdorp Ruiselede- goed.
Artikel 2:
De Gemeenteraad belast het Schepencollege hiervoor een afsprakennota te onderhandelen en af te sluiten met Curando vzw.
De Gemeenteraad beslist om het Lokaal Energie- en Klimaatpact te ondertekenen.
Vlaanderen en de lokale besturen slaan, d.m.v. het Lokaal Energie- en Klimaatpact de handen in elkaar om samen de nodige transitie in het energie- en klimaatbeleid waar te maken. Aan de hand van concrete en herkenbare werven (zie hieronder) wil men inzetten op krachtdadig beleid. Er wordt hierbij ingezet op een gelijktijdige bottom-up en top-down aanpak. Beide actoren, de Vlaamse overheid en de lokale besturen, geven aan werk te maken van concrete engagementen zoals hieronder vermeld:
Lokale besturen engageren zich om:
De Vlaamse overheid engageert zich om:
Door de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact engageert de gemeente zich om acties te ondernemen om de doelstellingen vermeld in de onderstaande werven mee waar te maken:
1. Laten we een boom opzetten
2. Verrijk je wijk
3. Elke buurt deelt en is duurzaam bereikbaar
4. Water het nieuwe goud
2021/4.1.6/0350-00/7406999/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN :€ 18.230
Artikel 1:
De Gemeenteraad beslist om als gemeente Ruiselede het Vlaams Lokaal Energie- en Klimaatpact te ondertekenen.
Artikel 2:
Een afschrift van deze beslissing wordt via het E-loket van de Vlaamse Overheid ingediend.
De Gemeenteraad beslist om met de gemeente Ruiselede aan te sluiten bij het werkingsgebied van de toekomstige woonmaatschappij dat wordt gevormd samen met volgende gemeenten: Meulebeke, Pittem, Ruiselede, Tielt en Wingene.
De Vlaamse Regering wenst met de vorming van de woonmaatschappij de dienstverlening te verhogen, de complementaire werking van het sociaal verhuurkantoor en de sociale huisvestingmaatschappij te verenigen, de transparantie te verhogen en de regierol van het lokaal bestuur te doen primeren en de lokale betrokkenheid en zeggenschap te waarborgen.
De gemeente streeft een integraal woonbeleid, met aandacht van alle aspecten van het duurzaam, lokaal sociaal woonbeleid na.
De 17 gemeenten en steden uit de referentieregio Midwest formuleerden een gezamenlijke regionale visie op de afbakening van werkingsgebieden voor 3 woonmaatschappijen, met respect voor de autonomie van elke betrokken gemeente en rekening houdend met de morfologie van de gemeenten, de werking van de huidige woonactoren inclusief de spreiding van hun patrimonium (zie tabel in toelichtende nota) en ook met de huidige intergemeentelijke samenwerkingen rond wonen.
Met het voorliggende voorstel van afbakening in de regio Midwest zouden 3 werkingsgebieden ontstaan, waarbij in het werkingsgebied met de gemeenten Meulebeke, Pittem, Ruiselede, Tielt en Wingene 1.260 sociale huurwoningen van de sociale huisvestingsmaatschappijen en 172 woningen die op de private markt worden ingehuurd - de huidige SVK-woningen (data d.d. 31 december 2020) – gelegen zijn.
De geformuleerde opmerkingen en bedenkingen bij deze regionale visie werden door de woon- en welzijnsactoren in het (boven)lokaal woonoverleg besproken.
De regelgeving schrijft voor dat de gemeenten die samen het werkingsgebied vormen over minimaal 50 % +1 van de stemrechten moeten beschikken; dat de overige stemrechten (= max. 50%-1) moeten verdeeld worden over de publieke (Vlaams gewest, provincie) en private aandeelhouders; dat de gemeenten gevraagd worden om bij hun voorstel tot afbakening van de toekomstige woonmaatschappij ook reeds in gaan op de verdeling van de stemrechten tussen de lokale besturen en dit op basis van objectieve criteria in functie van het sociaal woonbeleid.
Er is een positieve evaluatie van de intergemeentelijke werkingen rond wonen en met het werkingsgebied waarin Ruiselede wordt opgenomen, wordt de regiovorming gerespecteerd gezien dit gelegen is binnen de referentieregio Midwest. Niet alleen wordt verwacht dat er voldoende slagkracht aanwezig zal zijn maar bovendien zal dit werkingsgebied voor voldoende nabijheid en betrokkenheid van het lokaal bestuur zorgen.
Artikel 1:
De Gemeenteraad beslist om met de gemeente Ruiselede aan te sluiten bij het werkingsgebied van de toekomstige woonmaatschappij dat wordt gevormd samen met volgende gemeenten: Meulebeke, Pittem, Ruiselede, Tielt en Wingene.
Artikel 2:
De gemeente Ruiselede gaat akkoord dat het aantal sociale huurwoningen en het aantal huishoudens zullen worden gehanteerd als objectieve criteria voor de stemrechtenverdeling tussen de betrokken gemeenten in de Algemene Vergadering en dit volgens de verhouding 40% (aantal sociale huurwoningen) - 60% (aantal huishoudens). Dit voorstel van stemrechtenverdeling zal opgenomen worden in het aanvraagformulier.
Artikel 3:
De deelname van de gemeente in de intergemeentelijke samenwerking wordt tijdens de lopende legislatuur behouden.
Artikel 4:
Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan VMSW via woonmaatschappij@vmsw.be en een kopie aan DVV Midwest.
Artikel 5
Deze beslissing wordt eveneens ter kennis gebracht van de provinciegouverneur, zoals bepaald in artikel 330 e.v. van het decreet lokaal bestuur.
De Gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst, tussen enerzijds de Provincie West-Vlaanderen en anderzijds de gemeente Ruiselede, goed.
De Provincie West-Vlaanderen wil graag meer kansen bieden aan éénoudergezinnen op de West-Vlaamse private huurmarkt.
Enerzijds door drempels weg te nemen bij de verhuurders om aan deze doelgroep te verhuren door hen ‘zekerheid’ te bieden qua huur en eventuele schade en anderzijds wil men éénoudergezinnen meer kansen geven op een kwalitatieve, betaalbare huurwoning en dit voor een langere periode.
Met het instrument ‘de Provinciale Huurgarantieverzekering’ wil men de verhuurders enigszins ontzorgen door hen te verzekeren tegen huurachterstal, huurschade en kunnen verhuurders tevens genieten van rechtsbijstand. Dit zijn de elementen die (minstens) verzekerd zijn/voorzien zijn in de polis.
Om toegang te krijgen tot deze huurgarantieverzekering moet men bereid zijn te willen verhuren aan een specifieke doelgroep, met name éénoudergezinnen die aan bepaalde voorwaarden voldoen:
- Gezinsinkomen tussen de € 22.000 en € 55.000 (bruto belastbaar)
- Minstens 1 kind ten laste (op basis van groeipakket/40% nachten in kader van verblijfsregeling).
Volgende voorwaarden worden aan de verhuurder opgelegd:
- Huurcontract van minstens 3 jaar;
- Een huurprijs die conform de huurschatter is;
- Een huurprijs die de 33% van het inkomen van de ouder niet overschrijdt en die niet meer dan € 1.000/maand bedraagt;
- Een woning die veilig en kwaliteitsvol is.
De provincie wil dit realiseren in samenwerking met alle lokale besturen in het kader van het lokale woonbeleid (gericht op de private huurmarkt). De lokale besturen krijgen vanwege de Provincie, met deze verzekering, een extra instrument aangereikt om hun beleid kracht bij te zetten.
Het woonloket van het IGS Wonen Regio Tielt wordt in dit verhaal als toeleider beschouwd, gezien de burgers hier een neutraal en laagdrempelig aanspreekpunt hebben en er reeds voldoende expertise aanwezig is.
Er wordt voor het IGS Wonen Regio Tielt een vergoeding ten bedrage van € 200 per afgewerkt dossier voorzien.
De samenwerking met de lokale besturen wordt geregeld in een samenwerkingsovereenkomst die uitvoering geeft aan het reglement betreffende het aanbieden van een Provinciale Huurgarantieverzekering (zie bijlage).
Artikel 1:
De samenwerkingsovereenkomst, tussen enerzijds de Provincie West-Vlaanderen en anderzijds de gemeente Ruiselede wordt goedgekeurd.
Artikel 2:
IGS Wonen Regio Tielt wordt aangesteld als centraal info-en inschrijvingsloket voor de provinciale huurgarantieverzekering. De vergoeding per afgewerkt dossier komt op rekening van IGS Wonen Regio Tielt.
Artikel 3:
Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de ondertekening en uitvoering van deze samenwerkingsovereenkomst tussen enerzijds de provincie West-Vlaanderen en anderzijds het lokale bestuur.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv op 14 december 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 14 december 2021 goed te keuren.
De gemeente Ruiselede is aangesloten bij de TMVS dv. De gemeente werd per aangetekend schrijven van 1 oktober 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van TMVS dv. die op 14 december 2021 plaatsheeft. Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente per brief van 1 oktober 2021 overgemaakt.
Omtrent de praktische organisatie van deze vergadering zal de raad van bestuur van TMVS dv later beraadslagen.
Artikel 1:
De Gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering TMVS dv van 14 december 2021 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Evaluatie 2021, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2022 (cfr. DLB, artikel 432)
4. Begroting 2022 (cfr. artikel 432 DLB)
5. Actualisering presentievergoeding ingevolge indexaanpassing
6. Statutaire benoemingen
Varia
Artikel 2:
De Gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 14 december 2021, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de Gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Artikel 3:
Een afschrift van dit besluit zal:
· hetzij per post t.a.v. FARYS | TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
· hetzij per elektronische post, 20211214BAVTMVS@farys.be, gestuurd worden.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest op 21 december 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 21 december 2021 goed te keuren.
De gemeente is voor meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Gaselwest. De gemeente werd per aangetekend schrijven van 23 september 2021
opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Gaselwest die op 21 december 2021 plaatsheeft in “het Fluvius-auditorium, President
Kennedeypark 1, te 8500 Kortrijk”. Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente per brief van 23 september 2021 overgemaakt.
Heden worden we geconfronteerd met het coronavirus COVID-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze Buitengewone Algemene Vergadering zal kunnen plaatsvinden. Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale Buitengewone Algemene Vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
Artikel 1:
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest d.d. 21 december 2021:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022.
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV.
3. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap.
4. Statutaire benoemingen.
5. Statutaire mededelingen.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest op
21 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3:
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Gaselwest, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De Gemeenteraad verleent goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van DVV Midwest op 21 december 2021 en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger die zal deelnemen aan deze algemene vergadering op om de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 21 december 2021 goed te keuren.
De leden van de algemene vergadering van DVV Midwest zijn op 4 oktober 2021 per e-mail uitgenodigd voor de buitengewone algemene vergadering die doorgaat op 21 december 2021 om 18.00 u.
Op deze algemene vergadering worden volgende punten geagendeerd:
Artikel 1:
De Gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging Midwest dd. 21 december 2021 om 18.00 u goed.
Artikel 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van 21 december 2021 zal zijn/haar stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 21 december 2021 goedkeuren.
Artikel 3:
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest (via dvv-midwest@midwest.be).
Namens Gemeenteraad,
Florian Van de Sompel
Algemeen Directeur
Greet De Roo
Burgemeester-Voorzitter